خبرگزاری کار ایران

معاون میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

کشف سازه‌ای احتمالا دست کند در حین عملیات حفر پی ساختمان در رودبار

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۳۶۸

معاون میراث‌فرهنگی استان گیلان از کشف سازه‌ای که احتمالا دست کند بوده در حین عملیات حفر پی ساختمان در شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ولی جهانی با بیان این خبر تصریح کرد: در حین انجام یک عملیات خاکبرداری به منظور احداث ساختمان در روستای شمام، از توابع شهرستان رودبار، شواهدی از آثار بجا مانده از یک سازه که احتمال دست‌کند بودن آن می‌رود به دست آمد.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان اضافه کرد: در این عملیات خاکبرداری که با حضور کارشناس باستان‌شناسی مستقر در محل در حال انجام بود، به محض مشاهده شواهد آثار بجا مانده از این سازه، عملیات متوقف، و بررسی‌های بیشتر در این مورد در دستور کار کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان قرار گرفت.

جهانی اضافه کرد: پس از تشخیص این امر که سازه کشف شده به احتمال قوی یک اثر تاریخی از نوع دستکند بوده است، با انجام بازدیدهای میدانی توسط کارشناسان، موضوع به پژوهشکده باستان‌شناسی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور انجام مراحل گمانه‌زنی و کشف لایه‌های زیرین بنا منعکس شد.

ولی جهانی در پایان با بیان اینکه تا کنون ۵ سازه دستکند زیرزمینی در استان گیلان شناسایی شده گفت: طول برخی ازاین سازه‌های دستکند ۵۰۰ متر بوده و در مورد سازه مذکور نیز، به زودی هیأت باستان‌شناسی در منطقه به منظور انجام مراحل موردنیاز مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز