خبرگزاری کار ایران

بیش از 170 هزار تن گندم در همدان خریداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۳۵۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون ۱۷۰ هزار و ۳۲۹ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان خریداری شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد شهرام پرورش افزود: ۶۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این استان در سال زارعی جاری به صورت آبی و ۳۳۳ هزار هکتار نیز به صورت دیم به کشت محصول گندم اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح اراضی زیرکشت در مجموع حدود ۳۰۰ هزار تن محصول گندم‌ برداشت شود که میزان خرید تضمینی به ۲۰۰ هزار تن می رسد.

پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان همدان خریداری شده است بیان کرد: فعالیت ۵۰ مرکز برای خرید گندم به صورت تضمینی پیش‌بینی شده و کشاورزان می توانند گندم تولیدی را به نزدیکترین مرکز تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: برداشت گندم از ۲۵ خرداد ماه آغاز شده و کار برداشت محصول به زودی به پایان می رسد.

پرورش اظهار داشت: بیش از ۲۲ درصد از ارزش افزوده و ۲۶ درصد اشتغال استان همدان مربوط به بخش کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سالانه ۹۱۸ هزار هکتار از اراضی استان همدان زیرکشت محصولات کشاورزی می‌رود که از این مقدار ۲۶ درصد کشت آبی و ۷۴ درصد نیز کشت دیم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز