خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد:

جریمه میلیاردی قاچاقچیان مرغ در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۳۴۰

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: سازمان صمت گیلان برای ۳ کشتارگاه گیلان را که مرغ را خارج از شبکه توزیع می‌کردند پرونده‌ای ۵۵ میلیارد ریالی تشکیل داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش گفت: پرونده تخلف صاحبان این ۳ کشتارگاه به دستگاه قضایی و اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه امتناع از سیستم کد رهگیری اخلال در تعادل و نظم بازار محسوب می‌شود اضافه کرد: متخلفان زیادی در زمینه بازار مرغ شناسایی شده اند که پرونده این افراد نیز به اداره کل تعزیرات حکومتی داده شده تا برخورد قانونی اعمال شود.

رئیس سازمان صمت گیلان همچنین گفت: برخی از اصناف اقدام به نصب بنر و یا کاغذ تحت عنوان «مرغ دولتی» می‌کنند درحالی که ما مرغ دولتی و غیر دولتی نداریم و عرضه مرغ غیر از قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تخلف است.

دلق پوش افزود: بخش تأمین و تولید مرغ مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است و سازمان جهاد اعلام کرده در جوجه ریزی و تولید مرغ مشکلی ندارد، ولی مردم باید مطمئن باشند که در این مرحله به حد کفایت مرغ در اختیار کشتارگاه‌ها قرار می‌گیرد تا به اندازه نیاز به بازار گیلان تزریق شود، سپس به سایر استان‌ها ارسال شود.

وی با بیان اینکه علیرغم تشدید نظارت‌ها و استقرار بازرس مقیم در کشتارگاه ها، معتقدیم عرضه کافی مرغ می‌تواند تقاضا را اقناع کند ادامه داد: همواره در نظام کلی بازار، عرضه کافی توانسته است تقاضا را بدون هیچ فشاری متعادل کند و امیدواریم با همکاری بیشتر جهاد کشاورزی این مهم تحقق یابد.

رئیس سازمان صمت گیلان در رابطه با نحوه توزیع درست مرغ از راه اندازی سیستم رهگیری پستی تحت سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: بر اساس قرارداد با شرکت پست، مرغ باید هنگام خروج از کشتارگاه با کد رهگیری به مراکز توزیع عرضه شود وگرنه تخلف عرضه خارج از شبکه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز