خبرگزاری کار ایران

آموزش و پرورش خراسان رضوی به ۲۳ هزار معلم نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۳۲۳

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی برای سال تحصیلی آینده یعنی دوره آموزشی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ با کمبود ۲۳ هزار معلم برای آموزش دانش‌آموزان مواجه است.

به گزارش ایلنا از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کمبود جمعیت معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی پیشین ١٩ هزار نیروی انسانی بود.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی در حوزه معلمان پارسال با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از ظرفیت معلمان حق‌التدریسی و همچنین خرید خدمات مدیریت و بطور نسبی برطرف شد لذا امسال هم در تلاش برای مدیریت وضعیت موجود هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس با توجه به آمار بالای بازنشستگی معلمان در این استان، برنامه‌ریزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش استان در حال اجرا است.

خدابنده بیان کرد: امسال افزون بر پنج هزار نیروی انسانی از طریق آزمون ماده ٢٨ و دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش خراسان رضوی شدند.

وی تصریح کرد: بر این اساس امسال سه هزار و ٢١٢ نیروی انسانی مرتبط با ماده ٢٨ و افزون بر دو هزار نفر معلم دیگر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب دستگاه تعلیم و تربیت در خراسان رضوی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: جذب معلمان حق‌التدریسی، خرید خدمات آموزشی، استمرار خدمت آموزشی معلمان بازنشستگان و موارد مشابه از راه‌های تامین و جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خراسان رضوی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز