خبرگزاری کار ایران

فریدون عباسی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

طرح تجمیع پتروشیمی های فارس گره گشای مشکلات استان نیست/ طرح صیانت از کابران تصویب نشده است/علوم پزشکی فارس پاسخگوی تعویق راه اندازی بیمارستان امام علی (ع)کازرون باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۰۱۱

نماینده مردم کازرون وکوهچنار در مجلس با بیان این که طرح تجمیع صنایع پتروشیمی فارس گره ای از وضعیت اقتصادی استان باز خواهد کرد، گفت :وزارت نفت تامین اتیلن مورد نیاز پتروشیمی فارس را منوط به پیشرفت فیزیکی بیش از 40 درصدی پروژه کرده که انجام شدنی نیست.

به گزارش ایلنا فریدون عباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم وجود صنایع مادر درشهرستان کازرون اظهار داشت:با توجه به استقرار منطقه ویژه اقتصادی در کازرون ،جذب سرمایه گذار در حوزه های گردشگری ،قطعات خودرو، الکترونیک وصنایع  ذوب فلزات می تواند به رشد اقتصادی منطقه کمک موثری کند.

وی با بیان این که طرح تجمیع صنایع پتروشیمی گره ای از وضعیت اقتصادی استان فارس  گشوده نخواهد کردافزود:وزارت نفت تامین اتیلن مورد نیاز پتروشیمی فارس را منوط به پیشرفت فیزیکی بیش از 40 درصدی پروژه  کرده است که در شرایط موجود انجام شدنی نیست.

عضو کمیسون انرژی مجلس گفت:با توجه به اینکه از سال 94 تا کنون تغییری در وضعیت پتروشیمی کازرون مشاهده نمی شود پیشنهاد انتقال این پتروشیمی به کنار دریا در صورت بکارگیری نیروهای بومی شهرستان کازرون توسط  شرکت پترول وجایگزین کردن صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرستان کازرون  مطرح شده است.

عباسی با اشاره به تاثیر راه اندازی سد نرگسی بر توسعه کشاورزی شهرستان کازرون تصریح کرد:مشکل تملک اراضی روستایی وعدم تخصیص بودجه مناسب در حوزه ی پایین دستی سد نرگسی از موانع تسریع پیشرفت این پروژه  است که با پیگیریهای انجام شده با مسئولان وزارت نیرو امیدواریم تا دو سال آینده آبگیری سد نرگسی ورونق کشاورزی وگردشگری منطقه را شاهد باشیم.

وی افزود:با توجه به نیاز آبی نخیلات در بخش خشت وکنارتخته طرح مطالعاتی احداث سد چروم نیز در مراحل نهایی قرار دارد.

علوم پزشکی فارس پاسخگوی تعویق راه اندازی بیمارستان امام علی (ع)کازرون باشد

نماینده مردم کازرون وکوهچنار در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بهداشت ودرمان حوزه ی نمایندگی خود گفت:با توجه به شرایط جغرافیایی کازرون بایستی به منظور استقرار تجهیزات پیشرفته ی درمانی در بیمارستان فعلی کازرون تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی  ضمن گلایه از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود:با توجه به کمبود شدید تخت بیمارستانی در کازرون مسئولان علوم پزشکی شیراز بایستی در خصوص تعویق راه اندازی بیمارستان امام علی (ع)وعدم فراخوان جهت بکارگیری نیروی انسانی این بیمارستان جوابگو باشند.

عباسی  با اشاره به خریداری بالگرد مورد نیاز اورژانس هوایی کازرون خاطر نشان کرد:با پیگیریهای انجام شده ،فعالیت عمرانی بیمارستان 206 تخت خوابی  کازرون نیز  که در سال 89 کلنگ زنی شده ، توسط وزارت مسکن وشهرسازی پس از 4سال  تعطیلی از سرگرفته شده است .

نماینده مردم شهرستان های کازرون وکوهچنار درمجلس شورای اسلامی  یکی از دلایل کندی پروژه  های راه سازی شهرستان را عدم استقبال پیمانکاران عنوان کرد وافزود:پیمانکاران پروژه های تعریض محور فراشبند ،چهاربانده شدن محور پل آبگینه به دلیل عدم تخصیص بودجه مناسب در مناقصه شرکت نکرده اند.

وی خاطر نشان کرد:حفاری تونل محرم که از مطالبات مردم شهرستان است در سنوات قبل به دلیل جابه جایی ردیف بودجه این پروژه به کندی پیشرفت کرده است وطرح احداث تونل مقاومت نیز در مراحل نهایی خود وکسب مجوز لازم از سازمان مجیط زیست است.

 طرح صیانات از کابران تصویب نشده است ،اینترنت قطع نمی شود

عباسی در  خصوص حواشی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در مجلس اظهار داشت:متاسفانه عمده مطالب مطرح شده در روزهای اخیر سیاسی وغیرتخصصی است ،این طرح صرفا جهت بررسی بیشتر از کمیسیون فرهنگی به کمیسیون تخصصی ارجاع شده است تا با بررسی وآسیب شناسی اشکالات آن رفع شود .

وی تصریح کرد:بحث قطعی اینترنت در طرح اصلا مطرح نیست و موضوع به صورت وارونه در جامعه انعکاس یافته است . البته بایستی توجه کرد که در اینترنت محدودیت‌هایی نیز برای محققان و پژوهشگران ما وجود دارد هم چنین معضلات امنیتی و اجتماعی بوجود آمده در فضای مجازی نیز بایستی رفع شود و از داده‌های آماری کشور صیانت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز