خبرگزاری کار ایران

نیمی از واحد‌های روستایی استان قزوین مقاوم سازی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۹۵۶

مدیر کل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: ۵۳ و نیم درصد از واحد‌های روستایی استان مقاوم سازی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اصغر گونجی با علام این خبر گفت: از ۱۰۰ هزار واحد روستایی در استان قزوین ۵۳ و نیم درصد مقاوم سازی شده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قزوین افزود: طرح ویژه نوسازی مسکن روستایی هرساله براساس سهمیه‌ای که به استان اختصاص می‌یابد از هزار تا پنج هزار واحد مصوب و اجرا می‌شود.

او گفت: شهریورماه سال گذشته، تفاهم نامه‌ای در این زمینه میان بنیاد مسکن، سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری قزوین امضا شد تا ۲ هزار واحد مسکن روستایی در استان قزوین نوسازی شود.

گونجی اضافه کرد: در این طرح ۳۰ میلیون کمک بلاعوض برای ساخت مسکن کسانی که مسکن نداشتند یا در بافت روستایی ساکن بودند اختصاص می‌یافت که اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گرفت.

او گفت: در طرح ویژه نوسازی مسکن روستایی، اولویت با افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی بود و حداقل باید ۶۰ متر مربع بنا ایجاد می‌شد تا ۳۰ میلیون تومان بلاعوض به علاوه ۵۰ میلیون تومان وام و کمک‌های دیگر از قبیل نظارت‌های مهندسی و نقشه برداری اختصاص می‌یافت.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها هرمترمربع احداث ساختمان سه میلیون تومان تمام می‌شد و یک واحد ۶۰ متری ۱۸۰ میلیون تومان نیاز داشت که متاسفانه برخی از افراد مشمول طرح، آورده لازم را نداشتند.

وی اضافه کرد: در این طرح در مجموع بیش از سه هزار واحد را بازدید کردیم و از این رقم، ۲ هزار و ۷۷۰ واحد را تشکیل پرونده دادیم که ۳۰۰ متقاضی از بهزیستی و ۳۰۰ متقاضی از کمیته امداد از این طرح استقبال کردند.

گونجی خاطر نشان ساخت: ما ۲ هزار متقاضی را به بانک برای دریافت تسهیلات کمک بلاعوض برای ساخت تامین مسکن محرومان، اقشار کم درآمد و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت معرفی کردیم که به مرحله عقد قرارداد رسید.

او افزود: از این تعداد، هزار و ۷۵۷ واحد به مرحله پی کنی، هزار و ۶۵۴ واحد به مرحله فنداسیون، هزار و ۱۹۸ واحد به مرحله سقف و هزار و ۱۴ واحد به مرحله گچ و خاک رسیده است که امروز هزارمین مسکن افتتاح می‌شود.

این مسئول گفت: با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح اخیرا وام ۵۰ میلیون تومانی بنیاد به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است که باید متناسب با پیشرفت فیزیکی واحد‌ها در سه یا پنج مرحله پرداخت شود.

گونجی در پایان اظهار داشت: با توجه به گرانی مصالح و تورم و اینکه مشمولان این طرح که از محرومان هستند آورده لازم را ندارند باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند، چون با این پول تنها می‌توانند به مرحله سفت کاری برسند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز