خبرگزاری کار ایران

صالحی مطرح کرد:

شوراها نظاره گر و تماشاگر عملکرد شهرداری‌ها نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۹۴۷

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت:شوراها نظاره گر و تماشاگر عملکرد شهرداری‌ها نیستند بلکه باید ناظر واقعی بر عملکرد مدیریت شهری باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مصطفی صالحی روز جمعه در دوره آموزشی منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین ضمن تبریک به منتخبان و آرزوی موفقیت برای آنان، افزود: نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها از سوی  شوراها ضروری است و باید به آن بیش از پیش توجه شود چراکه گاهی مشاهده شده در کنار همه این نظارت ها تخلفاتی پیش آمده است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در ادامه افزود: فقدان کارشناسی و نظارت به موقع شوراها بر عملکرد و اقدامات شهرداری ها در حوزه‌های مختلف باعث آسیب رساندن به اموال عمومی و در نهایت کاهش اعتماد مردم به نهادهای محلی مثل شهرداری ها می شود.

او تصریح کرد: در زمینه جلوگیری از تخلفات شهرداری ها باید شوراها از مکانیزم قانونی خود بیش از گذشته استفاده کنند و دغدغه های مردم را به مسایل دیگر اولویت دهند و تنها به فکر خدمت رسانی به مردم باشند.

صالحی وجود هزینه های سرسام آور جاری را در شهرداری قزوین در مقایسه با هزینه های شهرهایی با جمعیت بیشتر از شهر قزوین، چالش جدی و غیر معقول دانست و افزود: شورای اسلامی دوره ششم باید با استفاده از تمام ظرفیت مدیران شایسته شهرداری در گام اول یک تحول بزرگ در مدیریت شهری ایجاد کند و موضوعات فعلی را مدیریت کند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین برای مدیریت درست و علمی شهرهای استان، اخذ نظرات و مشاوره با نخبگان و فرهیختگان را توسط شوراهای اسلامی ضروری دانست و افزود: شوراها برای مدیریت درست، صحیح و علمی نیاز به اولویت بندی نیازهای اساسی و اصلی و همچنین شناخت معضلات، مشکلات، کمبودها و ظرفیت‌ها با استفاده از نظرات مردم و تمام عقول و صاحب نظران دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز