خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم:

روند میزان باروری کلی طی ۵ ساله گذشته در شهرستان دیلم رو به کاهش بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۹۰۷

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: روند میزان باروری کلی طی ۵ ساله گذشته در شهرستان دیلم رو به کاهش بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر، انتقام عزیز زاده ساعتی پیش در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: میزان باروری کلی از سال ۱۳۹۵ که ۲.۲ بوده به عدد ۱.۸۶ کاهش‌یافته است.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم افزود: میزان باروری کلی به معنای متوسط کودکان متولدشده از یک زن تا پایان دوره فرزند آوری است، در حقیقت این میزان بیانگر تعداد کل فرزندانی هست که یک زن خواهد داشت.

عزیز زاده اضافه کرد: برای اینکه رشد جمعیت منفی نشود، باروری کلی با در نظر گرفتن احتمال مرگ باید بیش از ۲.۱ باشد، یعنی یک نفر جایگزین پدر و یک نفر جایگزین مادر شود، یک دهم هم احتمال مرگ افراد متولدشده تا پایان سن باروری است.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان دیلم اظهار داشت: میزان باروری کلی یکی از قابل‌استفاده‌ترین شاخص‌های باروری است، زیرا ارائه‌کننده بهترین تصویر از تعداد فرزندان موجود یک زن است.

وی یادآور شد: سن ازدواج، دوره زندگی مشترک، فاصله بین موالید، وضعیت سواد، وضعیت اقتصادی و استفاده از وسایل تنظیم خانواده از عوامل تأثیرگذار بر میزان باروری کلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز