خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خراسان رضوی گزارش می‌دهد؛

افتتاحیه پر‌حاشیه پروژه ناقص جاده ابریشم سبزوار/ راهداری:با جان مردم بازی نکنید/ فرماندار:ضمانت پروژه با پلیس راه و شهرداری است/ شورا: این بزرگراه هیچ مشکلی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۷۶۲

پروژه شهری جاده ابریشم در شهرستان سبزوار در حالی برگزار شد که با حواشی زیادی همراه بود، تا جایی که فرماندار این شهر اعلام کرد مسئولیت این پروژه‌ ناقص متوجه شهرداری و پلیس راهور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پروژه جاده ابریشم شمال-غرب  عصر پنجشنبه هفتم مردادماه در حالی افتتاح شد که حواشی زیادی درپی داشت. این حواشی حکایت از افتتاح یک پروژه نیمه‌تمام داشت و گمانه‌زنی‌ها در مورد انگیزه‌ها و فشارهای احتمالی  برای افتتاح زودهنگام این پروژه را تقویت می کرد.

این در حالی است که عابدی‌پور، رئیس اداره راهداری و‌ حمل‌ونقل جاده‌ای سبزوار روز چهارشنبه در گفت‌وگو با یکی از رسانه ها، از افتتاح زودهنگام این پروژه ابراز نگرانی کرده و گفته  نمی‌شود با جان مردم بازی کرد.

برایم تنها نظر پلیس راه و شهرداری مهم است

سید محمد علوی مقدم فرماندار سبزوار درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا دراین باره گفت: در جلسه مربوط به افتتاح پروژه جاده ابریشم، ایراداتی مطرح شد و ۴۸ ساعت زمان برای رفع نواقص تعیین شد که با تأیید پلیس راه مبنی بر رعایت و رسیدن به حداقل های موردنظر مجوز افتتاح این پروژه صادر شد. 

او ادامه داد: صدور مجوز افتتاحیه مسیر قانونی خود را طی کرده است، اظهارنظر دیگران در حوزه راه به دلیل اینکه موضوع داخل شهر هست وجاهت قانونی ندارد و برای ما  در این خصوص نظر پلیس راه و شهرداری  مهم است.

علوی مقدم اضافه کرد: بنده به عنوان نماینده عالی دولت و رئیس شورای ترافیک شهرستان موضوعات را رصد کرده و تا زمانی که پلیس تأییدیه  نداد ، مجوز افتتاحیه را صادر نکردم.

فرماندار سبزوار گفت: معاونت عمرانی باید محل هایی که تداخل راه در داخل و خارج وجود دارد را مشخص کند تا تصمیم نهایی برای فازهای بعدی گرفته شود.

علوی مقدم در خصوص تغییر نام این پروژه از ابریشم به غدیر نیز اظهار داشت: در این بزرگراه عظیم که قسمتی از آن به عنوان جاده ابریشم نامگذاری شده است حیف است که در این ایام پر خیر و برکت بزرگترین عید تشیع هست و سبزوار هم به عنوان اولین مرکز حکومت تشیع علوی در کشور معروف است ما از برکت این نام استفاده نبریم. 

اینکه بگوییم پروژه‌ای  بدون عیب و نقص آغاز شود،حرف بیهوده ای است

او ادامه داد: این که بگوییم یک پروژه باید بدون عیب و نقص به بهره‌برداری برسد، حرف گزافی است، قطعاً پروژه ابریشم هم کارهای دیگری دارد که باید انجام شود اما اجازه بدهید و اعتماد کنید به کسانی که مسئولیت دارند من نیز هم به نظر پلیس و هم به نظر شهردار اعتماد کردم.

او بیان کرد: من اولین نفری بودم که با افتتاح این پروژه مخالفت کردم اما وقتی نواقص آن حل شد و حداقل‌های ایمنی رفع گردید قانع شدم. لذا اجازه بدهید اعتماد کنیم تا تقابل ها رو به رفاقت و همراهی تبدیل کنیم .

علوی مقدم در پاسخ به این سئوال که آیا  ایمنی مردم را با وجود تکمیل نبودن پروژه تضمین می‌کنید گفت: مسئولیت این پروژه متوجه شهرداری و پلیس راهور است، این تضمین را پلیس می دهد و کتبی هم نظر داده و صورت جلسه آن هم موجود است، در تمام ارائه خدمت ها نواقصی وجود دارد، کما اینکه اتفاق وقوع حادثه برای من شما و همه مردم ممکن وجود دارد. 

پروژه ناقص است

سرهنگ مسعودنیا جانشین پلیس راهور سبزوار نیز به ایلنا گفت: این پروژه نواقصی داشته است که تعدادی از آنها از جمله ایجاد سرعت گیر نزدیک دوربرگردان ها که پرخطر ترین نقاط بوده و همچنین نصب تابلو سولار  تاحدودی توسط شهرداری برطرف شده است و البته این پروژه نواقص دیگر هم دارد که شهرداری متعهد شده دراسرع وقت آنها را رفع کند. 

بهروز محبی نماینده مردم سبزوار هم در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: قطعا  مجوز افتتاحیه صادر شده ما در شهر  شورای ترافیک داریم ، مسئولان شهری هستند، و اگر اجازه افتتاح  مشروط بر رفع نواقص صادر شده می‌بایست ، در یک بازه زمانی  که به‌ شهرداری داده شده  ایرادات برطرف شود.

او ادامه داد: البته من هم با شما در باره اینکه اگر قرار است پروژه‌ای افتتاح شود باید تمام جوانب به آن بررسی شده تا بعد حوادثی ناشی از افتتاح زودهنگام رخ ندهد ؛ موافق هستم. در هرصورت فرماندار، امام جمعه و تمام مسئولان مربوطه در اینجا حضور دارند بنابراین تعهداتی در خصوص رفع نواقص گرفته شده است. 

بهتر است افتتاح نشود

حسین دولت‌آبادی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری سبزوار که مدیر این پروژه نیز محسوب می‌شود، در گفت‌وگو با ایلنا گفت: در این پروژه قطعا نواقصی وجود دارد و کامل نیست. اینکه پروژه افتتاح شود یا خیر تصمیمش با مسئولان است نه من. ولی از نظر من به عنوان کارشناس بهتر بود که افتتاح نمی‌شد.

او افزود: زیر سازی ضلع جنوب به طور کامل انجام شده است، اما در لاین شمالی این‌گونه نیست و برخی لایه‌ها کامل اجرا نشده است.

هیچ مشکلی در پروژه وجود ندارد

علی‌اصغر محمدی عضو شورای شهر سبزوار در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا در مورد نواقص این پروژه گفت: شما بگویید چه نواقصی وجود دارد؟ مگر کمربند جنوب که پس از چندین سال افتتاح شده آیا هنوز تکمیل است؟ آقایان راهداری تا الان کجا بوده‌اند که حال در خصوص افتتاح این پروژه اظهار نظر کردند؟

محمدی گفت: هیچ مشکلی در پروژه وجود ندارد. من موافق افتتاحیه هستم زیرا نواقص باید بعد از افتتاح به مرور برطرف شود. 

علی ارغیانی دیگر عضو شورای شهر سبزوار نیز گفت: باید نظر مسئولان فنی را پرسید. در جلسه‌ای که شخص فرماندار هم حضور داشته است، مفصل در خصوص این پروژه صحبت شده و نهایتا تصمیم به افتتاح پروژه گرفته شده است. 

حسین بروغنی دیگر عضو شورای شهر سبزوار نیز گفت: من چون طی روزهای گذشته در سبزوار نبوده‌ام، در جریان کم و کیف موضوع قرار ندارم. اما ظاهرا در جلساتی که شهرداری با شورای ترافیک و فرمانداری داشته‌اند و نیز طی صحبت‌هایی که با احمدی معاون شهرسازی شهرداری سبزوار داشته‌ام، گفته‌ شد که پروژه مشکلی ندارد.

در افتتاحیه شرکت نمی‌کنم و عکس یادگاری نمی‌گیرم

مهدی مقصودی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار نیز در گفت‌وگوی تلفنی با ایلنا گفت: اصرار به افتتاح این پروژه نداشته و ندارم. شنیده‌ها هم در بیرون مجموعه شهرداری و هم در درون مجموعه شهرداری نشان می‌دهد که  نواقصی در این پروژه وجود دارد.

او گفت: افتتاح این پروژه نشان از یک افتتاحیه نمایشی در آخر عمر شورا و شهرداری فعلی دارد، تنها برای اینکه در آینده سند این پروژه به نام فرد دیگری ثبت نشود. اگر نیت خدمت به مردم است، باید تا لحظه آخر کار را درست و دقیق انجام داد، قطعا آیندگان در این باره قضاوت خواهند کرد.

او در ادامه‌  این تماس تلفنی افزود: اینکه در‌ گذشته نیز پروژه‌هایی با چنین شرایط مشابه افتتاح شده است و نواقص با گذشت زمان تکمیل می‌شود، قطعا حرف اشتباهی است. چرا باید روند اشتباه گذشته را تکرار کنیم؟

مقصودی در خاتمه گفت: قطعاً در افتتاحیه حضور پیدا نمی‌کنم و عکس یادگاری را می‌گذارم افرادی بگیرند که قصه را می‌دانند اما سرشان زیر برف کرده اند! از تمامی کارگران و مدیران این پروژه متشکرم، اما طی صحبت با برخی از مسئولان پروژه مطلع ام که عده ای هم  مخالف بوده‌اند اما تحت فشارهایی در درون و بیرون شهرداری قرار گرفته‌اند.

ذبیح‌الله آرمین دیگر عضو شورای  شهر سبزوار با مخالفت درباره این پروژه، در خصوص افتتاح پروژه جاده ابریشم افزود: نامه ای را در خصوص افتتاح این پروژه دیدم‌ که بدون هماهنگی با اعضای شورای شهر، به امضای ریاست شورا، شهردار و فرماندار رسیده است.

عدم پاسخگویی مدیران شهری سبزوار به ایلنا

سید علی کوشکی شهردار سبزوار در پی تماس خبرنگار ایلنا، گفت: در شرایط مناسبی برای پاسخگویی نیستم و اگر پرسش و پاسخ حضوری برای شما مقدور نیست، بعدا خودم تماس می‌گیرم و در این‌باره توضیح خواهم داد.

جعفر صائمی‌نسب معاون فنی و عمرانی شهرداری سبزوار هم در حالی که در ساعات ابتدایی شب با او  تماس گرفته شده بود، از پاسخ به  ایلنا طفره رفت و اظهار کرد: این موقع شب سئوال می‌پرسید؟ من بدون هماهنگی با روابط عمومی شهرداری در این مورد صحبتی نخواهم کرد.

کاظم کرامت رئیس شورای شهر سبزوار هم که مسائل بسیاری درباره هماهنگی او با شهرداری در افتتاح زودهنگام این پروژه مطرح بود، به‌رغم تماس‌های مکرر پاسخگوی خبرنگار ایلنا نبود.

حسن زارع یکی دیگر از اعضای شورای شهر سبزوار هم پس از طرح سئوال ایلنا  بدون هیچ توضیحی ناگهان مکالمه تلفنی را قطع کرد و به تماس های بعدی هم  پاسخ نداد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز