خبرگزاری کار ایران

کشف کلاهبرداری 130 میلیارد تومانی خرید و فروش خودرو در جم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۳۸۱

فرماندهی انتظامی استان از دستگیری و انهدام باند 10 نفره کلاهبرداران خرید و فروش خودرو به ارزش 130 میلیارد تومان در شهرستان جم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر، سرهنگ "حیدر سوسنی "ساعتی پیش در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انجام کلاهبرداری از طریق خرید و فروش حواله های خودرو در شهرستان جم، موضوع با حساسیت در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

فرماندهی انتظامی استان افزود: با انجام اقدامات فنی کارگاهان پلیس آگاهی مشخص شد یک باند کلاهبرداری با تشکیل بنگاه معاملاتی غیر رسمی خرید و فروش خودروهای ایرانی، با سو استفاده از فرصت تورم بازار از 2 سال گذشته تاکنون با تنظیم قرادادهای سوری مبالغی از متقاضیان اخذ و به حساب شخصی خود واریز و تعهد می کردند خودرو را به صورت حواله ای در مدت زمان 3 الی 4 ماه تحویل مشتریان دهند.

 سوسنی با اشاره به اینکه این باند کلاهبرداری به قصد فریب شهروندان در ابتدا به تعهد خود عمل کرده و پس از کسب اعتماد عمومی نسبت به ثبت نام مجدد مشتریان اقدام می کردند افزود: بعد از گذشت چند ماه و در پی نوسان قیمت خودرو و همچنین نحوه واگذاری خودرو توسط شرکت های خودرو ساز، متهمان به تعهدات خود عمل نکرده و مبالغ هنگفتی را از این طریق کسب می کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان تعداد 10 نفر از اعضای این باند دستگیر شده اند تصریح کرد: در همین ارتباط از 480 شهروند جمی برای خرید و فروش 720 دستگاه خودرو به ارزش 130 میلیارد تومان کلاهبرداری صورت گرفته و هیچ گونه خودروی نیز به مالکین تحویل داده نشده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر  گفت: همه افراد دستگیر شده این باند کلاهبرداری پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل راجع قضایی شدند.

 سوسنی از شهروندان خواست، توصیه های پلیس را جدی بگیرند و انجام هرگونه معاملات خودرویی خود را پس از استعلام از پلیس های راهور و آگاهی در بنگاه های معاملاتی معتبر ثبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز