خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشکی اردبیل به ایلنا خبر داد:

بستری‌های کرونایی در استان اردبیل از مرز 400 نفر گذشت / شناسایی و بستری 85 بیمار جدید کرونایی / تزریق بیش از 148 هزار دوز واکسن در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۳۵۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری 85 بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در استان خبر داد.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل عنوان کرد: در شبانه روز گذشته 85 بیمار جدید کرونایی در سطح استان شناسایی و بستری شده‌اند و متاسفانه یک مورد فوتی بر اثر شیوع کرونا در سطح استان در مدت یاد شده گزارش شده است.

وی افزود: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی در وضعیت قرمز، شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و شهرستانهای بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر در وضعیت زرد قرار دارند.

حبیب زاده از ترخیص 71 بیمار کرونایی با وضعیت بهبود نسبی در 24 ساعت گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد 430 بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد، وضعیت 67 بیمار وخیم گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر کمبود واکسن در استان نداریم، افزود: در حال واکسیناسیون گروه های سنی ۵۵ سال و بالاتر در استان هستیم و ۷۵ درصد واکسن هایی که در اختیار داریم تزریق شده و دیروز رکورد تزریق 7 هزار و 860 واکسن را در استان داشتیم که برنامه ما رسیدن به تزریق ۱۰ هزار دوز واکسن در روز است.

وی درباره آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان نیز بیان کرد: در نوبت اول برای 110 هزار و 349 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 38 هزار و 312 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 148 هزار و 661 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز