خبرگزاری کار ایران

چهار سال گذشته؛

هفت هزار و 100 واحد مسکن روستایی در استان همدان احداث شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۳۱۱

رئیس بنیاد مسکن استان همدان گفت: هفت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی در چهار سال گذشته از محل کمک بلاعوض به محرومان و حساب ۱۰۰ امام (ره) در این استان احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن ظفری روز چهارشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه شاخص بهسازی مسکن روستایی در استان همدان بالاتر از میانگین کشوری است گفت: این شاخص در استان ۶۶ درصد و در کشور ۴۸ درصد است. 

مدیرکل بنیاد مسکن همدان با بیان اینکه در بخش ساخت و بهسازی مسکن روستایی کار ارزنده‌ای انجام شده است داد: امسال سهمیه در نظر گرفته شده برای تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در استان همدان  ۱۲ هزار فقره تعیین شده بود که با کمک مدیران ملی این میزان به ۱۲ هزار و ۶۰۰ فقره افزایش یافت.

ظفری ادامه داد: تسهیلاتی بهسازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد و با دوره بازپرداخت ۲۰  ساله در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی از پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت سه هزار واحد مسکونی محرومان در استان همدان خبر داد و گفت: برای هر واحد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد درصد  و با باز پرداخت ۱۵ سال در نظر گرفته شد کما اینکه ۳۰ میلیون  تومان کمک بلاعوض نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

ظفری با اشاره به بهره برداری از طرح های مسکن ملی اظهار داشت: در سفر معاون رئیس جمهوری در هفته گذشته ۲ هزار و ۷۹۹  واحد مسکن محرومان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: سهمیه در نظر گرفته شده برای استان همدان ۲ هزار واحد مسکونی بود که به دلیل مراجعه سه هزار و ۳۵۳ متقاضی، سهمیه به سه هزار واحد مسکونی افزایش یافت. 

ظفری گفت: تا امروز بر اساس آمار ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۱ هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات بهسازی مراجعه کرده و ۱۱۴ هزار نفر به سیستم بانکی معرفی شده و نزدیک به ۱۱۰ هزار واحد نیز موفق به اخذ پایان کار شده‌اند.

به گفته وی، در استان همدان ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که در ۳۶۴ روستا بازنگری طرح هادی روستایی انجام شده است. 

وی ادامه داد: همچنین ۸۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار عملیات اجرایی طرح هادی روستایی را شروع کرده‌اند. 

وی با اشاره به استفاده از قیر رایگان نیز گفت: در چهار سال گذشته ۵۹۲ روستا از قیر اعتباری استفاده کردند و ۶۴۰ حواله صادر شده و ۵۰۷ کیلومتر آسفالت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز