خبرگزاری کار ایران

تزریق ۱۱ هزار دوز واکسن کرونا در بردسکن خراسان‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۳۰۹

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: تاکنون ۱۱ هزار دوز واکسن کرونا در این شهرستان برای جامعه هدف تزریق شده است.

مهدی عاقلتر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: جمعیت بالای ۱۸ سال  شهرستان بردسکن ۵۵ هزار و ۶۱۹ نفر هستند که برابر جدول زمان بندی اعلام شده تاکنون بیش از ۱۴ درصد این جمعیت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۱ هزار نفری که سن آنها بالای ۵۵ سال است، ۸ هزار نفر نوبت اول واکسن و ۳ هزار نفر نیز هر دو نوبت را دریافت کرده‌اند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان بردسکن با بیان اینکه به لحاظ وجود واکسن در شهرستان هیچ گونه مشکلی نداریم و واکسن های مختلف در شهرستان موجود است گفت: از جمعیت بالای ۶۰ سال تا ۸۵ سال به بالا در شهرستان به طور متوسط بین ۶۰ تا ۸۶ درصد واکسن خود را دریافت کرده‌اند که طلبد براساس جدول  زمانبندی اعلام شده  جامعه هدف نسبت به تزریق واکسن خود در موعد مقرر اقدام کنند.

عاقلتر اظهارداشت: درصورتی  افرادی که از واکسن خود امتناع کنند و در زمان موعد اعلام شده دریافت نکنند، این اجازه به شهرستان داده نمی شود که افراد دیگر از واکسن استفاده کنند مگر اینکه جامعه هدف واکسن خود را تزریق کرده باشند.تا زمانی که بیش از ۸۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال شهرستان واکسن خود را تزریق نکنند نمی توانیم ویروس کرونا را در شهرستان کنترل و مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: اگر در سال جاری شاهد کاهش مرگ و میر های ناشی از کرونا در شهرستان بودیم به دلیل این بود که بیش از ۸۵ درصد جمعیت  بالای ۷۵  سال به بالای شهرستان  واکسن خود را دریافت کرده بودند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن وضعیت فعلی رنگ کرونایی بردسکن را نارنجی اعلام کرد و گفت: درحال حاضر ۸ نفر بستری مبتلا به کرونا داریم و متاسفانه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان از ماسک استفاده نمی کنند.

عاقلتر با اشاره به اینکه شهرهای اطراف بردسکن از جمله کاشمر وضعیت آن قرمز است گفت: مردم از سفر به کاشمر پرهیز کنند چرا که رفتن به کاشمر با پلاک بردسکن ۱۰ میلیون ریال جریمه دارد و از طرفی متاسفانه ویروس دلتا در سطح استان فراگیر شده است.

وی اظهار کرد: حتی رئیس بیمارستان ولی عصر بردسکن مبتلا به کرونا شده است و در حال حاضر دوران قرنطینه را سپری می کند.

وی از خانواده ها خواست از هر گونه مجالس دورهمی پرهیز کنند و تالارها مجاز هستند با ۵۰ درصد ظرفیت مجالس عروسی را برگزار کنند درغیر این صورت با متخلفین برخورد می شود که درهمین راستا دو پرونده تخلف از تالارها تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز