خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه ای اعلام شد؛

تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی درمان کرونا در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۱۰۷

ستاد واکنش سریع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با صدور اطلاعیه‌ای گفت: با کمال تاسف خیز جدید کرونا با گونه دلتا در استان منجر به اشغال ظرفیت تخت‌های بیمارستانی موجود در تمام شهرستان‌های خراسان رضوی شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، در متن این اطلاعیه آمده است: « در شرایط خطرناک کنونی ارائه خدمت به بیماران با ایثار کادر سلامت به دشواری انجام می‌شود و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و ادامه برگزاری تجمع‌های خانوادگی و اجتماعی و رفت و آمدها باعث افزایش تصاعدی تعداد بیماران و مرگ و میر آنان می‌شود.

در وضعیت موجود حتی اگر تخت جدید از طریق بیمارستان‌های صحرایی اضافه شود، پرسنل مجرب برای ارائه خدمت در اختیار نخواهد بود و توان کارکنان موجود هم به علت خستگی شدید روحی و جسمی روز به روز کمتر می‌شود.

استمرار محدودیت‌ها برای مردم باعث خستگی شده است اما در شرایط کنونی فعالیت شبانه‌روزی و مشاهده بیماری و درگیری خانواده‌ها و مرگ هموطنان به ویژه در سنین جوانی، مدافعان سلامت را نیز به شدت فرسوده کرده است. 

 مراکز درمانی خراسان رضوی از ۱۸ ماه گذشته تاکنون بی وقفه در حال ارائه خدمت به بیماران کرونایی و غیر کرونایی بوده‌اند و مدافعان سلامت در این مدت فرصت استراحت و تجدید قوا نداشته‌اند لذا از هم استانی‌ها انتظار داریم با بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی پای این دشمن منحوس را به حضور و آدمکشی در خانواده خود باز نکنند چرا که اگر شما سنگر مقابله با ویروس را ترک کنید مدافعان سلامت به تنهایی قادر به محافظت از جان آسیب‌دیدگان از حملات این ویروس نخواهند بود.

ما همچنان تا پای جان برای انجام وظیفه خواهیم ایستاد اما ظرفیت و توان مجموعه بهداشت و درمان استان محدود و در حال اشباع است و دردمندانه هشدار می‌دهیم که در صورت تداوم بی‌تفاوتی و عادی انگاری‌های عمومی به زودی تعداد بیماران بدحال منتظر تخت در پشت در بیمارستانها افزایش می‌یابد و شرمساری و پشیمانی این وضعیت برای دعوت‌کنندگان به تجمع و اجابت‌کنندگان نقض دستورالعمل خواهد ماند. »

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز