خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز:

شهر‌دار آینده باید بسیار استثنایی باشد / بخــش عمــده گرفتارى‌ها ریشــه در تبعیض دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۱۰۰

رئیس شــوراى شــهر شــیراز گفت:بخــش عمــده اى از گرفتارى‌هاى امروز ریشــه در تبعیض دارد.

به گزارش ایلنا ســید عبدالرزاق موســوى با بیان اینکــه عدالت محورى از جمله تاکیدات او در مقام رئیس شــوراى شهر شیراز بوده اســت، افزود: همــواره بر عدالت تاکید کرده‌ام؛ زیرا بخش عمده‌اى از گرفتارى‌هاى امروز ما ریشــه در تبعیض دارد و بســتگى دارد چه مشــکلى براى چه کسى پیش آید و چطور با آن برخورد مى شــود.

وى افزود: در اداره کشــور وزارتخانه‌ها تلاش مى‌کنند ســهم خود را از بودجــه بگیرند و به همین دلیــل هــم هیچکــس هرگز کامــلا راضى نیســت؛ زیرا نیازها و اقدامات بســیار است و همــه آنها باید تامین بودجه شــوند؛ در شهردارى و نیز در کمیسیون‌هاى شورا هم چنیــن وضعى برقرار اســت و هر معاونت یا کمیســیونى در پــى جــذب بیشــتر منابع براى به ثمر رســاندن طرح‌هاى خود است.

وى فعالیت در شــهردارى را بســیار دشوار توصیف کرد و ابراز داشــت: شــهردار شیراز در این میانه وظیفه بســیار دشــوارى را بر دوش دارد؛ زیــرا در فضایى خدمت مى‌کند که زیر ســایه نگاه‌هاى فرهنگى و سیاســى بایــد به همه، از شــهروندان تــا نمایندگان مجلس پاسخگو باشد.

رئیس شوراى شــهر شــیراز اظهارنظرهاى متفاوت درباره ســنگفرش خیابــان ارم را از جملــه موارد مورد مناقشــه دانست و گفت: در این میانه برخى این طرح را تشویق کردند و ستودند و برخــى نیــز آن را نامناســب دانســتند و پرسشهایى را در این باره مطرح کردند؛ از همین رو اســت که کار کردن در این وضع بســیار سخت است.

موســوى با بیان اینکه بروز مشــکلات و بحران‌هایى همچون سیل یــا همه‌گیرى کرونا وضــع را براى مدیریت شــهرى بســیار پیچیده کرد، اظهــار کرد: بــه دلیل وجود چنین شــرایطى اســت که فردى که آینده مسئولیت شهردارى شیراز را مى‌پذیرد باید بســیار اســتثنایى باشــد.

رئیس شوراى شهر شیراز ادامه داد: گاه شــاهد آن هســتیم که در دو موضــوع مشــابه، دو گونه برخــورد صورت مى‌گیــرد و این موضوع مبتــلا به جامعه و کشــور در حوزه‌هــاى مختلف اســت و به همین دلیــل کار کــردن در چنین وضعى بــراى مدیــران آســان نیســت.

وى خطاب بــه منتخبان شــوراى ششــم گفــت: باید اذعان کرد که شــرایط نســبت به دوره هاى پیشــین بسیار تغییر کرده و به همین دلیل لاجرم بایــد از هرکس که در این دوران در شــهردارى خدمت مى کند قدردانى کرد.

رئیس کمیسیون هوشمندســازى و فناورى اطلاعات شوراى اسلامى شهر شیراز در ادامه این مراسم اقدامات این کمیسیون را در یک سال و نیم گذشــته مثبت ارزیابى کرد و افزود: آنچــه تاکنون صورت پذیرفته گام نخســت در این زمینه اســت و شوراى پنجم در واقع شــرایط گسســته و آشــفته قبل را ســامان داد و به نظم اولیه رســاند و قطعا این مســیر نیازمند توســعه و تکمیل اســت.

لیلا دودمان هوشمندسازى را گفتمــان رایج امروز در حــوزه مدیریت شهرى دانســت و افزود: هوشمندسازى در بســیارى حوزه‌ها راهکارى موثر در افزایش بهره ورى و کارایى، کاهــش هزینه ها و نیز کاهش فساد اســت؛ با این وجود همچنان نگاه مشــخص و مدونى در این حوزه وجود نــدارد و برخــى مدیران آن را به رســمیت نمى شناسند.

وى با اشاره به اینکه قریب به یک سال ونیم از زمان تشکیل این کمیسیون مى‌گذرد، گفت: در این مدت ســعى شد با تلاش وافر دغدغه هوشمندســازى شهر در برخى مدیران شهردارى ایجاد شود و توانستیم آنها را از روش‌هاى ســنتى گذشــته به استفاده از زیرســاخت‌هاى نوین مبتنــى بر فناورى اطلاعــات، مکانیزاســیون، حــذف کاغذ و مراجعه حضورى، افزایش شفافیت، کاهش فســاد، قانونمند شــدن فرایندها به جاى سلیقه هاى شخصى و نهایتا هوشمندسازى شــهر ســوق دهیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز