خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و فنی و حرفه ای استان زنجان:

90 درصد هنرجویان فنی و حرفه‌ای ‌زنجان، جذب بازار کار می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۰۹۸

مدیر کل آموزش و فنی و حرفه ای استان، با بیان اینکه 90درصد افراد آموزش دیده ودارای مهارت از فنی و حرفه ای در استان زنجان، جذب بازار کار می شوند، گفت: با احتساب کارگاهای آزاد سالانه 4هزارنفر جذب بنگاه های و، واحد های تولیدی استان می شوند.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد رضا انصاری، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ، امروز در جمع خبرنگاران، به مناسبت روز ملی کار آفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، با اشاره به تسهیل گری و افزایش هوشمندانه تولید و تعادل بین عرضه و تقاضا در جامعه ، اظهار داشت: آموزش مطالبه گری به مخاطبین ، تقویت روابط کار از جمله الویت های مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیر کل آموزش و فنی و حرفه ای استان زنجان، با اشاره به شرایط آموزش درفنی و حرفه ای و، وظایف درادارات کل استان ، ادامه داد: فرصت سازی از تهدید ها در این شرایط جامعه حائز اهمیت است.

انصاری، با بیان اینکه آموزش های مهارتی موضوع زود بازده نیست، تصریح کرد: اطلاع رسانی رسانه ها در بحث ارتقا و ترغیب فرهنگ مهارت آموزی در جامعه نقش مهمی دارد.

انصاری، اضافه کرد: آموزش و مهارت شاغلین در حوزه اشتغال نقش ارزنده ای دارد.

مدیر کل آموزش و فنی و حرفه ای استان، در پاسخ به سووال خبرنگار ایلنا در زنجان، با تاکید بر اینکه دراستان زنجان نسبت به اجرایی شدن قانون الزام جذب مهارت آموزان در بنگاههای اقتصادی استان با توجه به جذب مهارت آموزان در این بنگاهها اقدامات مطلوبی شده است، اضافه کرد: بنگاههای اقتصادی در حوزه های مختلف ملزم به بکار گیری افراد دارای صلاحیت اشتغال و آموزش دیده  از مراکز مهارت آموزی فنی و حرفه ای هستند، که با توجه به اینکه استان زنجان مرکز پایلوت سنجش صلاحیت حرفه ای انتخاب شده است در چند شرکت آزمونهای استخدامی از بین این افراد با استاندارکامل برای جذب نیروی کار اجرا شده است.

سرپرست اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ، با بیان اینکه 90درصد افراد آموزش دیده و دارای مهارت از فنی و حرفه ای با احتساب کارگاهای آزاد سالانه  4هزارنفر جذب بنگاه های اقتصادی و، واحد های تولیدی استان می شوند، گفت: فنی و حرفه ای استان زنجان دارای تفاهم نامه مختلف با ارگانها برای جذی افراد آموزش دیده در استان داریم.

وی، با اشاره به اهمیت شناسایی مشاغل جدید درخصوص مهارت آموزی در بین دانش آموزان و دانشجویان، تاکید کرد: درصدد آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای برای دانش اموزان در استان هستیم.

مدیر کل آموزش و فنی و حرفه ای استان زنجان، تناسب سطح تحصیلات و آموزش های فنی و حرفه ای را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: یکی از راههای توسعه اشتغال در شرایط کنونی دربین جوانان تعریف مشاغل جدید و جذب آنها با این مشاغل است.

وی، درباره آشنایی فرد با مشاغل و ارائه مشاوره به دانش آموزان با هدایت تحصیلی، یادآورشد: فراهم کردن زمینه های شغلی برای مهارت آموزی و خدمات فنی و حرفه ای جزو الزامات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز