خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز :

نگاه حاکمیت باید برای ارتقاى کیفیت زندگى مردم باشــد/ مراجعه ســالانه حدود 120 هزار نفــر بــراى دریافت پاســخ اســتعلامات شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۰۸۱

شهردار شیراز با بیان اینکه نگاه حاکمیت باید برای ارتقاى کیفیت زندگى مردم باشــد، گفــت: رویکرد ارتقاى کیفیــت زندگى مــى تواند همان گمشــده ما باشــد زیرا ما ده ها پــروژه بزرگ با ارقام صدهــا میلیــاردى اجــرا مى کنیــم اما باز رضایــت مندى مردم حاصل نمى شــود که علــت آن عدم توجه به این رویکرد اســت.

 به گزارش ایلنا حیدر اســکندرپور در آیین رونمایى از پروژه‌هاى شیراز هوشــمند با اشــاره با اشــاره به حضور برخى از اعضاى فعلى شوراى شهر و منتخبین شوراى ششم در ایــن مراســم و با طرح این پرســش که چــرا باوجود اینکه ما این همه زیرســاخت و پروژه هاى بزرگ ایجــاد مى نماییم، این پــروژه ها بــه رضایت مندى مــردم منتهى نمى شــود؟ و چرا ما در خوزســتان بعد از چهل و چند ســال این همه مشکل داریم؟، اظهار کرد: پاســخ این چراهــا در نوع نگاه حاکمیــن جامعــه در هر ســطوحى اعم از شــهردار، فرماندار و یا اســتاندار به زندگى مردم اســت که باید در ایــن نوع حکمرانى تجدید نظر کنیم.

وى افزود: راه حل این موضوع حرکت به ســمت حفظ کرامت انسانى اســت که یکى از مسیرهاى ارتقاى کیفیت زندگى در شهرها، داشتن شهردارى هوشــمند و الکترونیک اســت کــه در آن رانت، فساد و مناسبات ناسالم ادارى از بین مــى رود و رضایت مندى مردم حاصل مى شود.

شــهردارى شــیراز در این زمینه گام هایى را برداشته است اما این گام ها ناکافى و ناقــص اســت که حتمــا منتخبین جدید شــوراى شــهر باید این گام هــا را بلند تر و کامــل تــر بردارند.

این مقام مســئول با اشــاره به روند دریافت پاسخ استعلامات در گذشــته شهردارى و وجود مشکلات فراوان در آن مســیر اظهــار کرد: فــرض کنید که خانواده اى براى انجام عمل جراحى احتیاج به دریافــت فورى پیدا مى کــرد که با این مناسبات ادارى این فرد باید حدود دو هفته براى پاســخ استعلامات شــهردارى منتظر مى ماند و عملا کرامت انســانى این شخص حفظ نمى گردید بنابراین بلافاصله تاکید و دستور بر رفع این مشکل کردم.

اسکندرپور با اشــاره به اینکه ســالانه حدود 120 هزار نفــر بــراى دریافت پاســخ اســتعلامات به شــهردارى مراجعه مى کنند که 56 درصد آن مربوط به اســتعلامات آپارتمانى اســت، گفت: بــا اســتقرار شــهردارى الکترونیک شــهروندان پاسخ استعلامات آپارتمان هاى مســکونى را بین دو تا 48 ســاعت دریافت مى کنند بنابراین عملا 56 درصد مراجعات به شــهردارى کاهش یافتــه که این موجب حفظ عزت نفس مردم، کاهش فساد و رانت در شــهردارى شده اســت و از همه مهم تر این که به مردم احترام گذاشته شده است.

وى افزود: اســتقرار شــهردارى الکترونیک موجــب ارتقاى کیفیت زندگى مردم شــده اســت به گونه‌اى که مردم مى‌توانند پاسخ استعلامات را از منزل هم دریافت کنند که موجب کاهش فساد و رانت و هزینه‌ها شده است.

شهردار شــیراز با بیان اینکه معتقدم که حرکت در جهت هوشمندسازى، حرکت در جهــت ارتقــاى کیفیت زندگــى مردم اســت و معتقدم که هوشمندسازى موجب نظامى کارآمد و حفظ کرامت انســانى مى شــود، گفــت: ما مى توانســتیم طــى این ســال ها گام هــاى بلندتــرى را در جهت هوشمندســازى برداریم اما مشکلات  مانع از آن شــد کــه البته باید اعــلام کنم که با شــک و تردید و ابهام نمى تــوان کار کرد.

شــهردار شــیراز در بخش دیگرى از ســخنانش با بیان اینکه بــه دلیل باورهاى مدیریتــى و اعتقــادات شــخصى وظیفــه دارم کــه تــا لحظه آخــر امــور را پیگیرى کنم، گفت: نکته مهم تــر و عمیق تر اینکه بــه مردم ســالارى بــاورى عمیــق دارم و معتقــدم که نمایندگان مــردم باید محترم شــمرده شــوند؛ بنابراین به همــه مدیران شــهردارى دســتور دادم که اطلاعات لازم را در اختیــار نمایندگان مردم در شــوراى جدیــد قرار دهنــد اما گاهى مشــاهده مى کنم که برخى از دوســتان دچار سوء تفاهم مى شوند.

اســکندرپور با بیان اینکه اعضاى شوراى ششــم به نمایندگى از مردم شریف شــیراز در موعد زمانى مشــخص نسبت به انتخاب شــهردار و یا سرپرســت شهردارى اقدام خواهند کرد که در هر صورت بنده نخواهم بود، گفت: بنابراین براى دوســتان ســوءتفاهمى ایجاد نشــود، بــاور مدیریتى و شــاخصه هاى شــخصى حکــم مى کند که بــه نمایندگان مــردم احتــرام بگذارم.

وى افــزود: وظیفه اخلاقــى و قانونى حکم مــى کند کــه امــور را تــا آخریــن لحظه پیگیرى کنم.

شــهردار شــیراز با بیان اینکه بنا به تاکید رئیس شــوراى شــهر شــیراز طى دو ماه اخیــر قراردادها و تعهدات بلند مدتــى را منعقــد نکردیم، گفــت: اجازه دادیم که مســائل توســط اعضــاى جدید شــورا در فرصت مناســب مطالعه و تصمیم گیرى شود.

اســکندر پور بــا گلایه از اندک مدیرانى کــه اطلاعات غلط و نادرســتى را به نمایندگان مردم در شــوراى جدید ارائه مى دهند، افــزود: گاهى این مطالب حاوى توهین و تهمت به همکارانشــان و مجموعه شهردارى است؛ بنابراین از منتخبان مردم درخواســت مى کنم که صبر پیشه کنند تا هفته دیگر تمــام اطلاعات کامل و جامع در اختیــار آنــان قرار گیــرد.

وى خطاب به منتخبان شوراى ششم گفت: مدیران خوب و توانمند شهردارى به سراغ شما نمى آیند بلکه شــما هســتید که باید به ســراغ آنان بروید. خیلى از افــراد این روزها در و دیوار را واســطه قرار مى دهند تا خودشــان را به شما نزدیک کنند اما با گذشت زمان متوجه توانمندى افراد خواهید شــد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز