خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان خبر داد؛

صادرات نخستین محموله از فولاد خراسان به جمهوری قزاقستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۸۲۳

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان از ارسال محموله صادراتی محصولات نهایی این شرکت به جمهوری قزاقستان در تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کسری غفوری با بیان اینکه برای نخستین بار محصول نهایی مجتمع فولاد خراسان، شامل ۵٠٠ تُن مقاطع فولادی ساختمانی در تیرماه امسال از طریق بندر امیرآباد و از مسیر دریای مازندران به قزاقستان صادر شد، گفت: این بسته صادراتی شامل ۵٠٠ تُن میلگرد سایز ١۴ و ٢٠ است که ظرف روزهای آینده از این مسیر دریایی به کشور قزاقستان وارد می شود.

وی با بیان اینکه در سه ماه نخست سال جاری، مجتمع فولاد خراسان موفق شد  به‌رغم همه دشواری های ایجاد شده  ناشی از تحریم ها، قریب به ۵۵ هزار تُن شمش فولادی و بیش از ٣٣ هزار تُن مقاطع ساختمانی به کشورهای مختلف صادر کند، افزود: ایجاد روابط جدید تجاری و بازارهای جدید برای صادرات از راهبردهای مهم شرکت در مسیر تجارت خارجی است و از همین رو صدور نخستین محموله مقاطع سبک ساختمانی به کشورهای جدید در حوزه آسیای میانه از جمله کشور قزاقستان برای ما حائز اهمیت است.

غفوری در ادامه با توجه به فروش چهار ماه نخست سال جاری خاطر نشان کرد: حجم و ارزش صادرات این مجتمع در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود دو برابر شده است و در حوزه فروش محصولات نهایی هم شرکت توانسته رشد قابل توجهی را به ثبت برساند.

وی اعلام کرد: منابع رصدکننده بازار محصولات فلزی حاکی است که فروش محصولات مجتمع  فولاد خراسان با نماد بورسی فخاس در ۴ ماه منتهی به تیر سال‌جاری حدود ۴ هزار و ۶۹ میلیارد تومان بوده است که رشد ۱۴۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

غفوری تاکید کرد: مجتمع فولاد خراسان با دستیابی به رشد ٢ هزار و ۴١٩ میلیارد تومانی در فروش، هدف خود را در راستای کسب سود بیشتر محقق کرد که این خود نشانه روشنی بر شرایط مطلوب بازار محصولات این مجتمع است.  

وی خاطر نشان کرد: فروش تیر ماه سال جاری این مجتمع حدود ٩١٢ میلیارد تومان و میانگین سه ماهه نرخ فروش داخلی محصولات سبک ساختمانی حدود ۱۱۹ میلیارد ریال برای هر تُن بوده که در تیر ماه به ۱۳۷میلیارد  ریال در هر تُن افزایش یافته همچنین نرخ فروش محصولات سبک ساختمانی صادراتی نیز از ۱۲۱ میلیارد ریال به ۱۴۰میلیارد ریال در هر تُن افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز