خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان عنوان کرد؛

طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنان ساکن در حاشیه شهر

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۷۹۸

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنان ساکن در حاشیه شهر با هدف توانمندسازی زنان خانوار و ایجاد و توسعه عدالت اجتماعی با کمک دفاتر تسهیلگری محلات اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اسما کریمی صبح امروز (پنجم مردادماه) اظهار کرد: اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی کوتاه‌مدت که به‌صورت رایگان و مجازی برای آشنایی با دورهای مهارت‌آموزی این اداره کل برگزار می‌شود، یکی از برنامه‌های مهم هفته مهارت‌ورزی در استان است.

وی ادامه داد: افتتاح ۶ آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای در سطح استان، برگزاری مسابقات مهارت‌آموزی و تقدیر از برگزیدگان و نخبگان و همچنین مربیانی که بهترین عملکرد را در راستای مهارت‌آموزی داشته‌اند، ازجمله دیگر برنامه‌های این هفته است.

کریمی بیان کرد: یکی از طرح‌های موفقی که از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در حال انجام است، طرح آموزش و مهارت ورزی به سربازان وظیفه است، این طرح در سال ۹۶ آغاز و تا این زمان بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ سرباز تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه این طرح براساس توانمندی و استعداد سربازان در راستای ایجاد اشتغال و خوداشتغالی آن‌ها بعد از پایان خدمت برگزار می‌شود تا بتوانیم گامی در اشتغال‌زایی برای هم استانی‌ها برداریم، تصریح کرد: در سال ۹۹ حدود چهار هزار و ۸۰۰ سرباز و همچنین در سه ماه ابتدای سال جاری یک هزار و ۸۲۹ سرباز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنانی را که در حاشیه شهر و اقامتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند یکی دیگر از طرح‌های مهم این اداره کل دانست و عنوان کرد: این طرح با هدف توانمندسازی زنان خانوار و ایجاد و توسعه عدالت اجتماعی با کمک دفاتر تسهیلگری محلات اجرا می‌شود که از آغاز این طرح در سال ۹۸ بالغ‌بر یک هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار در ۶ محله تحت پوشش دفاتر تسهیلگری آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این طرح توانسته است تأثیرات مثبتی در جامعه هدف و در راستای تحقق رسالت خود داشته باشد، خاطرنشان کرد: طرح آموزش آسیب دیدگان اجتماعی و معتادان بهبودیافته نیز یکی دیگر از طرح‌های مهم اداره کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان است که توانسته سالانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دهد.

کریمی اجرای طرح جوار کارگاهی و نیمه کارگاهی را یکی از طرح‌های مهم در راستای افزایش اشتغال به‌ویژه اشتغال نیروی‌های بومی در صنایع بزرگ استان مطرح کرد و گفت: در حال حاضر این طرح در جوار برخی از صنایع بزرگ از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اداره کل بنادر و دریانوردی استان در حال اجرا و مراحل اخذ مجوز و برپایی پنج کارگاه دیگر نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: طرح جوار کارگاهی و نیمه کارگاهی در راستای پرورش نیروی متخصص موردنیاز صنایع استان شکل گرفته است تا بتوان علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار با آموزش و مهارت‌آموزی آنان، سطح دانش و مهارت کارگران مشغول در این صنایع را نیز افزایش دهیم، امیدواریم صنایع بزرگ هرمزگان از این طرح حمایت کنند تا بتوانیم گام‌های بزرگی در راستای اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در استان برداریم.

این مقام مسئول به مقوله استعدادیابی افراد در سنین پایین اشاره کرد و ضمن بیان اینکه طرح استعدادیابی در سنین زیر ۲۱ سال یکی از برنامه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان است، اظهار کرد: این استعدادیابی در قالب مسابقات شهرستانی، استانی و ملی انجام می‌شود.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵۳ شرکت‌کننده در ۲۲ رشته از جمله آشپزی، جواهرسازی، رباتیک، کنترل صنعتی، رشته‌های فناوری اطلاعات و ... شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۷۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند و ۱۴ نفر نیز از استان معرفی شده‌اند تا در مسابقات ملی شرکت کنند، البته برخی از مسابقات هنوز اعلام نتایج نشده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز