خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد؛

شناسایی کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد ریالی در لاهیجان/ متهم دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۷۸۱

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به شناسایی کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد ریالی در لاهیجان، گفت: متهم ۲۸ ساله دستگیر شد.

به گزارش ایلنا از رشت،سردار عزیزالله ملکی با اشاره به شناسایی یک کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد ریالی در شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: شخصی با مراجعه به پلیس فتای لاهیجان به آشنایی با شخصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال برای خرید یک گوشی موبایل اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این فرد خود را فروشنده گوشی موبایل معرفی کرده است، گفت: پس از توافق با وی با حضور در شرکت این مبلغ را به پرداخت کردم اما بعد از گذشت شش ماه از گذشت موعد تحویل هنوز گوشی موبایلی به من تحویل داده نشده است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه این شهروند ادامه داد که در مراجعات بعدی به این شرکت با تعطیلی آن مواجه شدم، اضافه کرد: با انجام اقدامات فنی مدیر این شبکه اجتماعی شناسایی و در شهرستان لاهیجان دستگیر شد.

وی افزود: متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف کرد، گفت: این فرد اعتراف کرد حدود سه سال قبل یک صفحه اینستاگرامی را با هدف فروش گوشی تلفن همراه ایجاد کرد که آبان ماه سال گذشته با تأسیس یک فروشگاه و شرکت جعلی در لاهیجان و برگزاری جشنواره پیش‌فروش موبایل‌های معروف و تبلیغات گسترده، زمینه جلب اعتماد مردم را فراهم کرده است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه این فرد ۱۰۰۰ سفارش خرید موبایل ثبت کرده است، افزود: در مجموع از ثبت این تعداد سفارش ۶۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری انجام شده است.

وی اضافه کرد: این پرونده با ۴۰۰ شاکی در حال رسیدگی است و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.

سردار ملکی با اشاره به اینکه از متهم ۲۸ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شده است، بیان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم و کاربران است و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی از طریق نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir، مراجعه حضوری و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز