خبرگزاری کار ایران

بیشترین ساخت و سازهای غیر قانونی در غرب شهرستان مشهد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۷۴۴

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیشترین ساخت و سازهای غیر قانونی در غرب شهرستان مشهد انجام می گیرد هر چند در سالهای گذشته رشد ساخت و ساز در شهر مشهد به ویژه در اراضی شهرستان طرقبه شاندیز از حالت صعودی خود به سمت نزولی حرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا قوسیان مقدم در این باره افزود: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۶۰۰ سازه غیرمجاز بنا شده در اراضی کشاورزی شهرستان‌های خراسان رضوی در چند عملیات وسیع تخریب شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته و در راستای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز هم افزون بر چهار هزار و ۸۰۰ بنا و سازه ساخته شده غیرمجاز در سطح استان خراسان رضوی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تخریب شد.

قوسیان مقدم ادامه داد: متاسفانه همچنان شــاهدیم که عده‌ای تمایلی برای شنیدن اخطارها ندارند چرا که تخریب در پایان همه اقدام ها صورت می گیرد شهروندان هم در خرید اراضی به خصوص در حاشیه شهرها دقت کافی و از مراجع ذیصلاح استعلامات لازم را اخذ کنند و به حرف یک فرد یا افراد محلی که مدعی می شوند تغییر کاربری در محل مشکلی ندارد اطمینان نکنند که سرمایه آنها به باد خواهد رفت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این تعداد تخریب انجام شده در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام گرفت.

قوسیان ادامه داد: این ساخت و سازهای غیرمجاز پس از گشت و رصد به همراه دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان امور اراضی جهاد کشاورزی هر شهرستان شناسایی شده و با همکاری دستگاه‌های قضایی، شورای حفظ حقوق بیت المال، مراجع انتظامی و بسیج تمامی امکانات از یک تغییر کاربری وسیع جلوگیری شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر چهار شهرستان مشهد، طرقبه - شاندیز، چناران و نیشابور به لحاظ ساخت و سازهای غیرمجاز در وضعیت قرمز قرار دارند و سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی در وضعیت‌های سبز و سفید رتبه بندی می شوند.

قوسیان افزود: طی ۱۰ سال گذشته ۵۲ هزار بنای غیرمجاز در سطح استان خراسان رضوی شناسایی شده که هم اکنون ۲۰ هزار از این تعداد با تخریب سازه و بنای غیرمجاز به حالت اول خود بازگشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین ساخت و سازهای غیر قانونی در غرب شهرستان مشهد انجام می گیرد هر چند در سالهای گذشته رشد ساخت و ساز در شهر مشهد به ویژه در اراضی شهرستان طرقبه شاندیز از حالت صعودی خود به سمت نزولی حرکت کرده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به رغبت مالکان اراضی نسبت به سرمایه گذاری، برخی از بنگاه‌های خرید و فروش املاک اقدام به قطعه بندی اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهری و روستایی کرده اند که در صورت شناسایی با این افراد نیز مطابق قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز