خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار خبر داد:

احداث ۵۷ بوستان در حاشیه شهر مشهد طی چهارسال اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۷۳۹

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از احداث ۵۷ بوستان در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار شهری طی چهار سال اخیر و با مساحتی بیش از ۸۷ هکتار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: توسعه فضای سبز طی سال های اخیر، یکی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری در کلانشهر مشهد بوده است؛ به گونه‌ای که تنها طی چهار سال اخیر با وجود رشد و توسعه شهر و جمعیت آن، سرانه فضای سبز شهری به ازای هر شهروند مشهدی بیش از ۴ متر مربع افزایش داشته و هم اکنون این عدد به ۱۸/۵۸ متر مربع به ازای هر شهروند رسیده است.

وی افزود: یکی از اصلی ترین دغدغه‌ها در زمینه توسعه فضای سبز، توسعه متوازن آن در تمام نقاط شهر بوده که در این راستا طی ۴ سال گذشته ۵۷ بوستان با مساحت بیش از ۸۷ هکتار در مناطق کم برخوردار احداث شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز،  ۱۱ بوستان در مناطق حاشیه شهر مشهد در حال احداث است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و با بهره‌برداری از آنها، حدود ۶ هکتار دیگر به فضای سبز مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر مشهد افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پروژه بوستان ۷۳ هکتاری کشاورزی شهری مهندس شهرستانی به عنوان یکی از پروژه های کلان فضای سبز در حاشیه شهر مشهد و در محدوده شهرک شهید رجایی در حال اجرا است و پیش بینی می شود فاز اول آن به مساحت حدود ۳۰ هکتار در سال جاری آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز