خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد:

روند بی سابقه ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در استان/ وضعیت اضطراری در فارس اعلام شود/ درخواست تعطیل عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۷۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به سطح هشدار قرمز فارس و روند بی سابقه ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در استان، اعلام وضعیت اضطراری و با هشدار به مردم از مسئولان ارشد استان درخواست تعطیلی عمومی کرد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۵ مرداد در سیصد و هفتادمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تمام واحدهای نظارتی و دستگاه‌های اجرایی خواست تا با توجه به بحران پیش آمده به همدلی و همکاری بیش از پیش با مجموعه سلامت در این بحران بپردازند.

او با تشکر از تلاش اساتید، پزشکان، دانشجویان و کارکنان بهداشت و درمان دانشگاه درگیر با کرونا و همچنین تیم واکسیناسیون که در این بحران به صورت شبانه روزی به مردم خدمات سلامت ارائه می‌دهند، اعلام کرد: متاسفانه تعداد جان باختگان ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان، یک رکورد بی سابقه در چند ماه اخیر بوده است.

 لطفی با بیان اینکه همچنان تعداد مراجعان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رو به افزایش است و متاسفانه با روند روزافزون ابتلای کارکنان بخش‌های کووید۱۹ در بیمارستان‌ها مواجهیم، افزود: تعداد مراجعان دارای علایم به مراکز ۱۶ ساعته استان، مبتلایان و بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به اوج قله چهارم رسیده و آمار بیماران نیازمند به بخش های مراقبت های ویژه نیز رو به افزایش است.

او رعایت نکردن اصول بهداشتی و حضور در تجمعات و مراکز شلوغ مانند مراکز خرید بدون توجه به اصول بهداشتی را موجب افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از کووید۱۹ در جامعه دانست و هشدار داد: در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی و ازدحام و شلوغی مردم در سطح شهر، خطر مرگ در کمین یکایک ماست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن پیگیری آمار نمونه ‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، فعالیت مراکز تزریق واکسیناسیون کووید۱۹ در استان و پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

لطفی با اعلام اینکه فارس همچنان پیشتاز در تعداد تزریق واکسن در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت عمومی و دخالت دستگاه‌های اجرایی استان، شاهد ریشه کن شدن این بیماری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز