خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

۱۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش خدماتی بهزیستی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۶۷۹

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: حدود ۱۰ درصد جمعیت استان، زیر پوشش خدماتی بهزیستی هستند که به صورت تقریبی ۴۰ تا ۵۰ درصد این جمعیت در مشهد زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، ۸ نفر از اعضای شورای شهر ششم مشهد با مدیران بهزیستی خراسان رضوی دیدار و در خصوص مشکلات و نیازهای مددجویان این نهاد به گفتگو پرداختند.

در این دیدار ۲ ساعته که در سالن اجتماعات بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد مدیران بهزیستی، چالش‌ها، کاستی‌ها و مشکلات مربوط به مطالبات جامعه هدف بهزیستی را بیان کردند و از مسئولان شورای شهر مشهد خواستند فعال‌تر از گذشته به حل این مشکلات ورود کنند. همچنین منتخبین شورای ششم شهر مشهد ضمن بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مشکلات و مسائل جامعه هدف بهزیستی در خصوص حمایت از این اقشار و احقاق حقوق آنان قول مساعدت فعال دادند.

مسعود فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این دیدار گفت: بهزیستی از جمله نهادهایی است که هم در فضای مدیریت شهری مشهد تأثیرگذار است و هم از کلیت این فضا متأثر می‌شود بنا بر این حرکات، برنامه‌ها و فعالیت‌های شورای شهر در زمینه ارتقای جایگاه جامعه‌ هدف این سازمان، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار مددجوی توانبخشی و ۷۰ هزار مددجوی اجتماعی از خدمات بهزیستی خراسان رضوی استفاده می‌کنند گفت: اگر این افراد را با خانواده‌هایشان حساب کنیم حدود ۱۰ درصد جمعیت استان، زیر پوشش خدماتی بهزیستی هستند که به صورت تقریبی ۴۰ تا ۵۰ درصد این جمعیت در مشهد زندگی می‌کنند.

وی بهزیستی را یکی از پرکارترین و پروظیفه‌ترین سازمان‌های تحت نظر دولت دانست و گفت: ۶۰ وظیفه سنگین اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی و بیش از ۱۵۰ عملکرد و فعالیت برای اجرای این وظایف، این سازمان را به یکی از مهم‌ترین نهادهای تخصصی و اجتماعی تبدیل کرده است.

فیروزی گفت: از نظر بُعد آسیب‌های اجتماعی نیز کافی است که جمعیت ۱.۵ میلیون نفری حاشیه‌نشین مشهد را در نظر بگیریم تا به وسعت آسیب‌های اجتماعی این شهر بزرگ پی ببریم که طبعا بخش مهمی از این مسائل، به بهزیستی مرتبط می‌شود و پاسخگویی به بخشی از نیازهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آنان جزو وظایف و برنامه‌های بهزیستی است.

فیروزی با بیان اینکه در شورای فعلی شهر چند نفر از اعضا دغدغه‌ی معلولین را داشتند و واقعا عملکرد خوبی را ارائه دادند گفت: در زمینه مناسب‌سازی به خصوص در حمل و نقل عمومی و عملی کردن قانون حمایت از حقوق معلولین، انصافا کارهای خوبی انجام شد.

وی درباره نظارت تخصصی بهزیستی و جامعه معلولان بر پروژه‌های مدیریت شهری گفت: شهردار فعلی مطرح کردند که قبل از افتتاح هر پروژه، بهزیستی و معلولین از این پروژه بازدید داشته باشند و سپس افتتاح کنیم..

۵ هزار معتاد متجاهر جمع آوری شده‌اند

غلامحسین دلبری معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی طرح جمع آوری معتادان متجاهر گفت: شهرداری و شورای فعلی، عملکرد خوبی در این زمینه داشته‌اند و انتظار می‌رود با توجه به ادامه‌ برنامه جمع‌آوری، نگاه مساعدتری مبذول شود.

وی گفت: استاندار خواستار جمع‌آوری ۹ هزار نفر معتاد متجاهر تا پایان تابستان شده‌اند که تا امروز نزدیک به ۵ هزار نفر جمع‌آوری شده و بقیه هم باید با تخصیص امکانات مناسب از سوی شورا و شهرداری تا آخر شهریور ساماندهی شوند.

وی یادآور شد: در دو هفته گذشته ۳۲۰ نفر از پاتوق‌های سطح شهر جمع‌آوری و به مراکز قرنطینه برده شده‌اند که پس از طی زمان قرنطینه طبق دستور شورای هماهنگی، در مراکز مربوطه ساماندهی خواهند شد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: موضوع پایان کار و پروانه ساختمانی برای واحدهایی که ضوابط مناسب‌سازی را رعایت نمی‌کنند اجرایی نشده است.

حمیدرضا علیزاده تصریح کرد: با اینکه این موضوع مدت‌ها است در دستور کار نهادهای اجرایی و شهرداری است اما عملا اجرا نمی‌شود و مکررا در جلسات ستاد مناسب‌سازی استان هم مطرح کرده‌ایم که هر سازمان و نهادی مسئله را به سازمان دیگر ارجاع می‌دهد و کار به نتیجه نمی‌رسد.

عضو شورای ششم مشهد نیز گفت: نباید اجازه دهیم معلولیت‌ها زیاد شود و با روش‌های پیشگیری و غربالگری باید در این زمینه فعال عمل کنیم که از ورود معلولان جدید به جامعه جلوگیری کنیم.

حسن موحدیان افزود: همه جوامع بشری با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستند و این امر مخصوص کشور ما نیست اما باید تلاش کنیم که آسیب‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن اشاره به مناسب‌سازی محیطی گفت: این امر تنها برای معلولین انجام نمی‌شود بلکه سالمندان، مصدومین، زنان باردار و کالسکه‌دار هم از این کار منتفع می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز