خبرگزاری کار ایران

متکدیان مبتلا به هپاتیت در مشهد شناسایی و درمان می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۶۰۳

کارشناس مسئول بیماری‌ هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران هپاتیت در مراکز نگهداری متکدیان شناسایی و تحت درمان قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی حسین پور گفت: بیماران هپاتیت B طبق روال شناسایی می‌شوند و برسی‌های لازم از فرد بیمار و خانواده وی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران هپاتیت B به صورت مستمر شناسایی می‌شوند و بررسی‌های لازم از فرد بیمار و خانواده وی به عمل می‌اید افزود: اطلاعات فرد بیمار در سامانه سینا ثبت می‌شود و بیمار برای طی کردن مراحل درمانی به مراکز درمانی معتبر معرفی می‌شود و اگر بیمار برای هزینه‌های درمانی با مشکلی مواجه باشد به مرکز انجمن بیماران کبدی معرفی می‌شود.

وی افزود: اکثر بیماران این واحد بیماران بی خانمان و اتباع هستند که توسط مرکز بیماران بدون مرز حمایت می‌شوند. علاوه براین، امسال به ۱۱ کمپ اجباری نیروی پزشک، پرستار و کارشناس بهداشت اعزام می‌شود تا بیماران به لحاظ تعداد ویروس در بدن مورد بررسی قرار گیرد و دوره درمان سه ماهه خود را طی کنند علاوه براین به فرد بیمار واکسن هپاتیت B و گزاز نیز تلقیح می‌شود.

وی بیان کرد: افرادی که هپاتیت C دارند نیز تحت پوشش درمانی قرار می‌گیرند در عین حال افرادی شناسایی می‌شوند که در کمپ‌های نگهداری از افرد بی خانمان سکونت دارند.

کارشناس مسئول بیماری‌های آمیزشی، اچ آی وی و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درباره بیماری کرونا نیز غربالگری فعال از لحاظ تب سنجی، تنگی نفس و سرفه انجام می‌شود و موارد مشکوک شناسایی و بررسی می‌شوند که برای یک کمپ که مشکوک به ابتلا به کرونا بود بیش از ۲۰۰ تست پی سی آر انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز