خبرگزاری کار ایران

پیش بینی برداشت ۳۱۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۴۹۷

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به آغاز برداشت گوجه فرنگی در استان، گفت: امسال پیش بینی می شود ۳۱۰ هزار تن از این محصول از مزارع زیر کشت در قزوین برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، تورج بنیادی با اعلام این خبر گفت: در سال جاری، برنامه ابلاغی کشت گوجه فرنگی از سوی وزرات متبوع برای استان قزوین ۶ هزار هکتار با تولید ۳۴۴ هزار تن تعیین شده بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: در همین راستا با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص کشت گوجه فرنگی با در نظر گرفتن شرایط خشکسالی سال جاری و کمبود آب و جلوگیری از برداشت غیر مجاز از منابع آبی موجود در سطح استان، در سال جاری حدود پنج هزار و ۱٥۰ هکتار از اراضی استان به زیر کشت گوجه فرنگی رفته است.

بنیادی اضافه کرد: علیرغم کاهش ۱۴ درصدی برنامه اجرایی کشت گوجه فرنگی نسبت به برنامه ابلاغی، پیش بینی می‌شود حدود ۳۱۰ هزار تن گوجه فرنگی در سطح استان تولید شود که بیش از ۹۰ درصد برنامه تولید ابلاغی خواهد بود.

او در ادامه گفت: در سال زراعی جاری با توجه به تامین بذور اصلاح شده از سوی مراکز مورد تائید فروش و توزیع بذر در استان، شاهد افزایش این محصول در واحد سطح به جهت استفاده از ارقام اصلاح شده و مراقبت های به‌زراعی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت خواهیم بود.

بنیادی یادآور شد: بیشترین سطح زیرکشت گوجه فرنگی در استان قزوین به ترتیب در شهرستان‌های تاکستان با سطح زیرکشت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار، قزوین حدود ۹۰۰ هکتار و بوئین زهرا با ۸۸۰ هکتار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز