خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین نظام صنفى رایانه‌اى البرز:

فعالیت در بازار رمز ارزها سالیانه برای ایرانیان حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۳۸۶

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین نظام صنفى رایانه اى استان البرز، گفت: بر اساس برخی گزارشات و اعلام ناظران جهانی فعالیت در بازار رمز ارزها سالیانه حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای ایران در پی دارد.

به گزارش ایلنا از البرز، على پاک باختگان زنجانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تهدیدها و فرصت‌ها موجب شکل‌گیری همکاری‌های مشترک می‌شوند. اکنون دولت و نظام کشور عزیزمان با تهدیدهای جدی در عرصه جهانی روبرو است. با توسعه سیستم‌های امنیتی شرکت‌هایی مانند بایننس،  کاربران ایرانی نیز با خطر حذف از اقتصاد غیرمتمرکزها روبرو هستند.

وی با بیان اینکه بنا بر اعلام ناظران جهانی فعالیت در بازار رمز ارزها سالیانه حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای ایران در پی دارد گفت: این درآمد با فعالیت‌های دولت‌های جهانی و بی‌توجهی دولت و فعالان ایرانی درخطر قرار گرفته است. طرح مواردی مانند استفاده بیش از اندازه برق یا خروج ارز و... بدون بررسی‌های کارشناسی می‌تواند، منجر به فاجعه اقتصادی شود. فناوری بلاک چین همان‌گونه که بارها گفته شده می‌تواند نابودگر و نجات‌ بخش باشد. بخش خصوصی ایران با فعالیت‌های شبانه‌روزی خود توانسته تاکنون خود را در لبه فناوری جهانی نگه دارد ولی از این بعد اگر یاری دولت نباشد امکان ادامه مسیر را نخواهد داشت و چه‌ بسا مانند برخی گروه‌های فناورانه دیگر ناچار به حرکت به سمت نقطه‌ای امن شود.

پاک باختگان زنجانی در عین حال تاکید کرد:  تشکیل کارگروه‌های مشترک پژوهشی، عملیاتی مشترک مابین بخش‌های اقتصادی دولت، بخش خصوصی سنتی و بخش خصوصی فناوری‌ های نوین نه تنها ضروری بلکه از اوجب واجبات است.

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین نظام صنفى رایانه اى استان البرز گفت: فعالیت در زمینه رمزارزها بنا به اذعان ناظرین بازار موجب شده ایران علی‌رغم همه فشارهای اقتصادی و عدم دسترسی به بازار جهانی بیشترین رشد در تعداد و سرمایه میلیون دلاری‌ ها را در جهان به خود اختصاص دهد. بی‌شک این موضوع از چشمان کشورهای متخاصم دور نمانده است. تحلیل‌های آنان نشان می‌دهد بشدت نگران دسترسی ایران به بازارهای مالی جهانی از طریق رمزارزها هستند. با این استدلال که اگر اشخاص می‌توانند در ایران به این سرعت از نظر مالی رشد کنند. چرا دولت ایران نتواند نیازهایش را تأمین کند؟

وی ادامه داد: فعالیت‌های بایننس در زمینه صدور مجوز دسترسی سیستم‌های امنیتی به زنجیره بلاکچین و ارائه امکانات به آن‌ها برای توسعه این نوع سیستم‌ها با روح بلاک چین تناقض ریشه‌ای دارد. بلاک چین با هدف توسعه عدالت در سطح جهان بدون توجه به محل و زمان به وجود آمده است. چگونه است که عدالت مجدداً باید در اختیار تعدادی خاص قرار بگیرد. تشکیل یک اجماع جهانی از فعالان بازار رمزارزها و فناوری بلاکچین و اعتراض به نوع فعالیت صرافی‌های مانند بایننس، ایجاد چالش عدم مشروعیت در بین کاربران لاکچین برای تیم‌هایی که با سیستم‌های کنترلی غیر موجه، امنیتی دولتی و خلاف عدالت همکاری می‌کنند. تشکیل گروه‌های پژوهشی داخلی برای بررسی امکان صرافی‌های جایگزین، روش‌های جایگزین و اقدامات مؤثر دیگر می‌تواند مفید باشد. ولی آنچه مؤثرتر و ماندگارتر است، تولید برنامه‌های مشابه و توسعه آن‌ ها در داخل خواهد بود، این کار میسر نخواهد بود، مگر با اتحاد مؤثر، هدف‌دار و پایدار فعالین داخلی و خارجی.

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین نظام صنفى رایانه اى استان البرز، گفت: صرافی بایننس یکی از واحدهایی است که ایرانیان از خدمات آن استفاده می‌کنند. فعالیت در زمینه رمزارزها بنا به اذعان ناظرین بازار موجب گردیده ایران علی‌رغم همه فشارهای اقتصادی و عدم دسترسی به بازار جهانی بیشترین رشد در تعداد و سرمایه میلیون دلاری‌ها را در جهان به خود اختصاص دهد. از طرفی زنجیره هوشمند بایننس به شدت از طرف دولت‌های غربی و نظام سرمایه‌داری با عنوان فعالیت بدون مجوز و دلایل دیگر تحت فشار قرار گرفته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز