خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در گلخانه‌های استان انجام شد؛

آغاز برداشت گیاه دارویی «به لیمو» در شهرستان قصرشیرین

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۲۲۶

برداشت گیاه دارویی «به لیمو» برای اولین بار از سطح گلخانه‌های قصرشیرین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مراد محمودیان فرد  مدیر جهادکشاورزی قصرشیرین گفت: با توجه به برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص کشت و توسعه گیاهان دارویی، این مدیریت نسبت به ترویج و توسعه این نوع گیاهان با تولید ۲ میلیون نشاء «به لیمو» جهت کشت در سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه اقدام کرد.

محمودیان فرد افزود: در همین رابطه امسال برای اولین بار ۱۰ و نیم هکتار از فضای گلخانه‌های این شهرستان در مجتمع شهید دکامی زاده و روستای کرکهرک به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت که از مجموع این اراضی در ۹ هکتار و هشت هزار مترمربع «به لیمو» کشت شد و در مابقی اراضی آلو ئه ورا، اسطوخدوس و گیاه دارویی گل گاو زبان کشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون برداشت گیاه دارویی به لیمو در قصرشیرین آغاز شده و پیش بینی می‌شود از سطح هر هکتار یک و نیم تُن گیاه برداشت شود.

محمودیان فرد اظهار داشت: قصرشیرین شرایط بسیار مناسبی برای کشت گیاهان دارویی دارد و از مزایای آن درآمد زایی بسیار بالا، خرید تضمینی و تولید چهار بار در سال به صورت سه ماه یکبار است.

تسهیلگر طرح‌های اعتباری بنیاد برکت در شهرستان قصرشیرین نیز گفت: در راستای حمایت از طرح‌های توسعه کشاورزی و کشت گیاهان دارویی در این شهرستان از متقاضیان این طرح‌ها حمایت می‌شود.

شهلا محمدی افزود: به ازای هر هکتار کشت ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز