خبرگزاری کار ایران

کاهش شدید ذخایر خون در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۲۰۸

رئیس انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه ذخایر خونی استان باید برای ۵ تا ۶ روز جوابگوی نیاز‌های مراکز درمانی باشد، گفت: این ذخیره هم اکنون برای سه روز کفایت می‌کند و در صورت وقوع حوادث پیش بینی نشده با مشکل مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، پژمان صالحی فر با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر در سه ماهه اول امسال در استان خون اهداء کرده‌اند، افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است، اما مصرف فراورده‌های خونی نیز امسال نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته جراحی‌های الکتیو به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود، اما با توجه به انجام این جراحی در سال جاری نیاز به فراورده‌های خونی در مراکر درمانی استان بیشتر شده است.

رئیس سازمان انتقال خون استان یادآور شد: سازمان انتقال خون در تعطیلات رسمی نیز فعال است، حتی روز‌های پنج شنبه هم از ساعت ۷ صبح تا ۷ و نیم غروب به صورت یکسره آماده خون گیری از شهروندان است.

صالحی فر با بیان اینکه باید روزانه ۲۰۰ واحد خون برای ۲۵ مرکز درمانی استان تامین شود، گفت: فرآورده‌های خونی زمان نگهداری کوتاهی دارند و باید حضور هم استانی‌ها برای اهداء خون به منظور تامین نیاز بیماران مستمر باشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌ها تنها در هر ماه یکبار برای خونگری به شهرستان‌ها مراجعه می‌کنیم در صورتیکه شهرستانی مانند اسلام ابادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت می‌تواند ۵۰۰ واحد فراورده خونی تامین کند، ولی هم اکنون تنها ۱۲۰ واحد فراورده خونی در این شهرستان تامین می‌شود.

صالحی فر افزود: امسال بنا داریم در کنگاور و اسلام آبادغرب مرکز دائمی خونگیری راه اندازی کنیم، همچنین در سنقرو کلیایی نیز خیرین قول مساعد برای تهیه محل مورد نیاز اهدا خون داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز