خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل اعلام کرد:

آغاز واکسیناسیون افراد بالای 55 سال در استان / آمادگی ۲۵۰ مرکز بهداشت برای تزریق واکسن کرونا / واکسن های موجود هیچگونه عوارض جانبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۰۶۱

استاندار اردبیل از انجام واکسیناسیون تمامی افراد بالای ۵۵ سال بدون نیاز به ثبت در سامانه از امروز در مراکز بهداشتی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در سپاه حضرت عباس (ع) استان عنوان کرد: ۴۰مرکز بهداشتی در سطح شهر اردبیل و در کل استان بیش از ۲۵۰ مرکز بهداشت با کادرهای مجرب جهت تزریق واکسن کرونا راه اندازی شده و آمادگی کامل برای واکسینه کردن افراد بالای ۵۵ سال را دارند.

استاندار اردبیل تاثیر واکسن های استاندارد کرونا را در افراد بالای 60 سال بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت استان واکسینه شده اند که ۳۵ هزار نفر از این جمعیت هر دو دز را دریافت کرده اند و برای ۹۰ هزار نفر دز نوبت اول تزریق شده است که در بین بستری ها کمتر کسی مشاهده می شود که واکسینه شده باشد.

این مسئول بیان کرد: آمار افراد بالای سن ۵۵ سال بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام شده و در این رده سنی باید بیشتر توجه شود تا همه افراد بالای سن ۵۵ در این دوره واکسینه شوند.

بهنام جو از مردم استان خواست نسبت به تزریق واکسن کوید ۱۹ در مراکز بهداشتی حضور یابند و بصورت رایگان که این واکسن ها استاندارد بهداشت جهانی دارند اقدام کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: واکسن های موجود هیچگونه عوارض جانبی نداشته و در راستای تسریع روند و افزایش جمعیت واکسینه شده همکاری مردم بسیار با اهمیت است و باید در این مورد مردم همکاری لازم را داشته باشند تا این ویروس ناخوانده ریشه کن شود.

وی گفت: در برخی از شهرستان ها از جمله شهرستان نیر و پارس آباد مغان استقبال خوبی از اکیپ هایی که جهت تزریق واکسن کرونا مستقر هستند شده و امیدواریم در دیگر شهرستان ها هم مردم با احساس مسوولیت بیشتر نسبت به واکسینه شدن همکاری های لازم را با کادرهای مستقر داشته باشند.

استاندار اردبیل گفت: روز به روز وضعیت بستری‌های کرونایی در استان رو به افزایش است و نزدیک ۴۰۰ نفر در بیمارستان ها بستری شده اند.

وی بیان کرد: هفته گذشته تنها شهرستان اردبیل وضعیت قرمز داشته اما در هفته جاری شهرستان های خلخال، مشکین شهر و  گرمی نیز وضعیت قرمز دارند وظرفیت تخت های بیمارستانی پر شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۰ برابر بستری ها در خانه‌هایشان قرنطینه هستند افزود: این آمار بسیار تکان دهنده و خطرناک است و نسبت به پیک‌های گذشته باید حساسیت بیشتر به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه داشت.

استاندار اردبیل ادامه داد: بیشتر بستری‌ها به لحاظ عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی مبتلا شده‌اند و ورود مسافران تابستانی به استان به رغم وجود محدودیت ها نیز در این ایام وضعیت را تشدید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز