خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل محیط زیست استان خبر داد:

پایش محیط زیستی 750 واحد تولیدی و صنعتی در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۶۸۷

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 750 واحد صنعتی و تولیدی استان مرکزی پایش زیست محیطی شد. واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در صورت استمرار نقص قوانین و مقررات زیست محیطی با اعمال قانون و در نهایت تعطیلی همراه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مهدی مصطفوی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 60  فقره اخطاریه رفع آلودگی در استان مرکزی صادر شده و در این راستا تعدادی از واحدها نیز به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط زیست و تداوم آلودگی محیط زیست برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند و این واحدها موظف به خوداظهاری هستند و به صورت فصلی باید توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری شوند و نتایج آن به ادارات کل حفاظت محیط زیست اعلام شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و آیین‌نامه جلوگیری از آلودگی‌های ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی، پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست را جزء وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش بینی کرده است.

مصطفوی تصریح کرد: به منظور حفاظت، بهبود و بهسازی محیط زیست و پیشگیری از هر نوع آلودگی که موجب برهم زدن تعادل و حفاظت محیط زیست می‌شود، اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ضمن شناسایی صنایع آلاینده محیط زیست اعم از آب، خاک و هوا، متناسب با نوع آلایندگی و مطابق با قوانین و مقررات جاری اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب و تخریب محیط زیست و حفظ منابع طبیعی انجام می‌دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز