خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی البرز خبر داد:

کشف قبرستان دوره اسلامی در شهرستان ساوجبلاغ

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۶۸۱

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز از کشف قبرستان دوره اسلامی در روستا‌ی سنج واقع در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا از البرز، فریدون محمد‌ی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی گزارش واصله مبنی بر کشف یک قبرستان دوره اسلامی در اثر عملیات حفار‌ی شرکت گاز واقع در روستا‌ی سنج از توابع شهرستان ساوجبلاغ، پروژه مذکور متوقف شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بیان کرد: در ساعات اولیه به همراهی سر‌پرست‌ اداره‌ ساوجبلاغ در محل حضور یافته و در گمانه‌زنی‌‌ها‌ی اولیه و با توجه به شواهد موجود، قبرستان متعلق به دوره اسلامی تخمین زده شد.

وی در ادامه افزود: بر این اساس مقرر شد در اسرع وقت عملیات گاز‌رسانی متوقف شده و به منظور انجام کاو‌ش‌ها‌ی دقیق‌تر تیمی متشکل از کار‌شناسان مربوطه از محل مورد نظر باز‌دید به عمل آورند.

محمدی عنو‌ان کرد : بدیهی است هر‌گونه اظهار نظر منوط به حفار‌ی و جمع‌بندی نظر کار‌شناسان حوزه باستان‌شناسی بوده و نتیجه متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی گفت: شهرستان ساوجبلاغ با پیشینه تاریخی و فرهنگی آثار شاخص زیاد‌ی از جمله کار‌وانسرا‌ی ینگی‌امام واقع در مسیر جاده‌ ابریشم را در خود جا‌ی داده و هر ساله پذیرا‌ی گردشگر‌ان و مسافر‌ان بسیار‌ی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز