خبرگزاری کار ایران

عامل گرانی روغن موتور و لوازم یدکی در زنجان هم معلوم شد؛

معاون استاندار: خریداران مقصر‌ند/ زنجانی‌ها خودشان دل‌شان می‌خواهد کالای گران بخرند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۶۶۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، با اشاره به اینکه مردم زنجان مقصر گرانی روغن موتور و لوازم یدکی هستند، گفت: زنجانی‌ها خودشان دل‌شان ‌می‌خواهد گران بخرند وگرنه ‌ خریدار تخلف را باید انعکاس دهد.

به گزارش ایلنا از زنجان، این روزها و با وجود شرایط به هم ریخته اقتصادی؛ کمبود، احتکار و گرانی واژه‌هایی کاملا آشنا و مانوس با گوش مردم هستند، ‌احتکار باعث کمبود، کمبود  باعث گرانی کالا‌ها و گرانی کالا نیز باری غیر قابل حمل بر دوش زندگی مردم است .

 یک راننده بخش خصوصی  در زنجان، در گفت و گو با ایلنا ، با بیان اینکه قیمت  روغن موتور ایرانی با دفعه آخری که خریده بودم حدود دو برابر بیشتر شده است، گفت: با دیدن افزایش قیمت سرسام آور روغن موتور ،3 عدد روغن خریدم تا به میزان مصرف تعویض روغن  برای دو نوبت آینده هم   روغن موتور داشته باشم.

فروشنده روغن موتوری در خیابان خیام جنوبی زنجان  نیز، با بیان اینکه وقتی کالایی را گران می خریم مجبوریم برای جلوگیری از ضرر و زیان خودمان گران نیز به مشتری عرضه کنیم، گفت: اگر مشتری پول داشته باشد و بتواند برای چند نوبت تعویض روغن خودروی خود، روغن موتور بخرد نه تنها به صرفه‌تر است که برنده هم است زیرا قیمت ها هر روز، هر هفته و هر ماه در حال نوسان و افزایش  است.

در این باره  محمد رضا آبی پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، نیز در این خصوص، با اشاره به  مشکلات موجود در بازار لوازم یدکی و روغن موتور خودرو در زنجان، اظهار داشت: اختیار خرید در دست خریدار است و تا وقتی که فرد به اختیار خود کالایی را گران می‌خرد نمی‌توان کاری کرد بلکه باید خود مشتری گرانفروشی را گزارش کند. فردی که روغن موتور را هم گران و هم بدون فاکتور می‌خرد، چرا  به مسئولان مربوط گزارش نمی دهد؟ ضمن اینکه اخیراً تخلفی در بخش روغن موتور بود که رسیدگی و برخورد لازم انجام شد.

آبی‌پور ، تصریح کرد: مشخصات انبارها در سامانه ثبت شده و احتکارها مشخص می‌شود به عبارت دیگر این خریدار است که دلش می‌خواهد گران بخرد و این تخلف را انعکاس ندهد.

معاون هماهنگی امور اقتصدی استاندار زنجان، با بیان اینکه در بازار سالم، خریدار و فروشنده هر دو باید راضی و خرسند از بازار خارج شوند، تاکید کرد: یکی از تعاریف تورم، کاهش ارزش پول است یعنی ارزش پول به دلیل تورم از بین رفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز