خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد مطرح کرد:

موانع قانونی برای کمک به شهرداری های خراسان رضوی رفع شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۶۶۷

شهردار مشهد خواستار رفع موانع قانونی برای کمک به شهرداری های خراسان رضوی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا کلائی در حاشیه سفر به قوچان در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره کمک شهرداری مشهد به شهرداری های خراسان رضوی گفت: یک منع قانونی وجود دارد که شهرداری نمی‌تواند خارج از محدوده شهرستان هزینه کند و حتی وزارت کشور به هر مرکز استان یک شهرستان محروم را  به عنوان معین مشخص کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد به عنوان معین شهر زاور معرفی شده است و در حال حاضر اعتباراتی که در این بخش درحال هزینه کرد هستیم بسیار مورد انتقاد قرار می‌گیرد که چرا این هزینه ها انجام می شود این درصورتی است که این موضوع مصوبه هیئت دولت است.

کلائی تصریح کرد: راه حل این موضوع که شهرهای قوچان، چناران، طرقبه، شاندیز و غیره همه جزء مجموعه شهری مشهد هستند و می‌تواند تنها در قالب مجموعه های شهری شهرداری مشهد کمک کند که این الگو باید در طرح های بالا دست دیده شود و خواستار رفع منع قانونی برای این موضوع هستیم.

شهردار مشهد افزود: چند نکته در شهر قوچان بسیار مهم است ابتدا چند مورد سرمایه گذاری صنعتی و یک موضوع سرمایه گذاری شهری گردشگری است که موضوع سرمایه گذاری گردشگری شهری نیاز به یک زمین بزرگ و خوش آب و هوا دارد که دارای منابع پایدار آبی نیز باشد که اراضی بنیاد می تواند این فرصت را برای سرمایه گذاری ایجاد کند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر زیر ساخت ها است که در بازدید میدانی که از شهر داشتم متعجب شدم که زیرساخت های قوچان بسیار خوب و مناسب است و طراحی اولیه شهر و چهارچوب های شکل گیری که فضاهای بسیارخوبی را به ما می دهد که می توان با مدیریت موضوع مبلمان شهری و رسیدگی به فضاهای بهره برداری است.

شهردار مشهد گفت: نکته دیگر موضوع محدوده شهری و بازنگری طرح جامع و محدوده شهری است که باید توسعه شهر از سمت شمال و شمال شرق مدنظر باشد موضوع بسیار مهمی است و اگر این امر اتفاق بیافتد درآمد و توسعه قوچان را افزایش می دهد و شورای دوره جدید با دو موتور محرک بازنگری طرح با افزایش محدوده و با این نگاه که جمعیت حاضر شهر مورد توجه قرار نگیرد قابل قبول نیست و باید موضوع پهنه بندی برای ایجاد یک درآمد پایدار برای شهرداری قوچان ایجاد شود و شهر به سمت شمال و شمال شرق حرکت کند و موتور محرک دوم سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز