خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

قطعی برق، دلیل کمبود سیمان در بازار زنجان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۶۰۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، با اشاره به اینکه قطعی برق کارخانه های سیمان باعث کمبود سیمان در بازار زنجان است ، گفت: 2 کارخانه سیمان استان زنجان دچار کمبود و قطعی برق هستند.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، محمدرضا آبی‌پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، در زمینه کمبود سیمان در بازار زنجان، گفت: مشکلات و محدودیت‌هایی کمبود برق و انرژی توام با قطعی برق بود، صنایع به‌خصوص فولاد و سیمان باعث کاهش سیمان در بازار زنجان طی 20 روز گذشته شده است.
وی افزود: اقدامات نظارتی انجام شد و هم در پی تامین برق مورد نیاز برای این واحدها شدیم تا مشکل آن برطرف شود و با همان ظرفیت سابق تولید کنند.

آبی پور، با بیان اینکه 2 مشکل در این حوزه وجود داشت، ادادمه داد: مشکل اول اینکه به دلیل نبود سیمان در کارخانه سیمان زنجان، قیمت آن بالا رفت که تخلف بود و پس از تولید، قیمت آن همان 40 هزار تومان زده شد.

به گفته وی، مشکل دیگر در حوزه کمبود سیمان در بازار زنجان این بود که در کیسه های سیمان در داخل انبار بود که با ورود دستگاه قضایی و دادستان این سیمان ها  نیز وارد بازار شد و در واقع تعلل در توزیع بود که با اقدامات نظارتی، وارد بازار و توزیع شد و سیمان از روز دوشنبه هفته گذشته در بازار زنجان توزیع می‌شود.

آبی‌پور ، با بیان اینکه 72 کاخانه سیمان در سطح کشور برق نداشتند که 2 کارخانه برای استان زنجان است، یادآورشد: دولت، سامانه‌ای به شماره 124 ایجاد کرده که شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند از این طریق، گزارش دهند.تا رسیدگی شود.

وی در خصوص انبار سیمان در کارخانه‌ها برای چنین شرایطی که قطعی برق حتی از ماه‌ها قبل پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد: بهترین کارخانه، کارخانه‌ای است که انبار نداشته باشد و هیچ کارخانه‌ای این کار را نمی‌کند چرا که روزانه تولید کرده و به فروش می‌رساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، در پایان اضافه کرد: سامانه 124 معرفی شده و شهروندان در صورت مشاهده تخلف چه در حوزه سیمان و چه در سایر حوزه‌ها گزارش دهند تا رسیدگی شود و انتظار از مردم این است که تخلفات را از طریق شماره تلفن 124 گزارش دهند تا رسیدگی شود و از این بابت هم مطمئن باشند که اطلاعات و مشخصات آنها محفوظ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز