خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز خبرداد:

بهره برداری از ۵۳ پارک در ۴۴ ماه گذشته در سطح تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۵۱۴

شهردار تبریز گفت: در ۴۴ ماه گذشته ۵۳ پارک محله‌ای در سطح این شهر، طراحی، احداث و برای بهره‌برداری، در اختیار شهروندان قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، ایرج شهین‌باهر، در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های خدماتی رفاهی شهرداری منطقه پنج تبریز با بیان اینکه پروژه‌های شهری از سوی شورا و شهرداری تبریز با نگاهی انسان‌محور طراحی و اجرا شده است، افزود: در دوره‌های گذشته فضای سبز شهری به پاساژ و کاربری تجاری تبدیل می شد اما در دوره فعلی بزرگترین اقدام شورای شهر کار کردن برای مردم و شهر و اعتبارات شهری نیز برای رفاه مردم هزینه شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه اجازه حتی یک مترمربع تغییر کاربری ارایه نشده است، معادل همه درختان تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری، درخت کاشت شده است.

شهردار تبریز با اظهار امیدواری برای تداوم رویه توسعه فضای سبز پایدار شهری توسط شورای ششم و مدیریت آینده شهری، گفت: تلاش شد در این مدت رضایت مندی مردم جلب و در راستای آبادانی شهر گام برداشته شود.

شهین‌باهر با اشاره به احداث و نامگذاری پارکی به نام  «هاشم چاوشی» ادامه داد: با این اقدام تلاش شد از هنرمندان تبریز نیز قدردانی شود و بهترین هدیه و تشکر برای مجموعه شهرداری، شادمانی کودکان و اهالی محل است.

وی یادآوری کرد: در این دوره از مدیریت شهری شاخص های توسعه پایدار شهری افزایش یافت و امید است شورای ششم نیز بر اساس برنامه پنج ساله و چشم‌انداز ۱۲ ساله که تدوین شده است، پیش برود.

شهردار تبریز گفت: در این دوره تلاش شد تا برند تبریز به عنوان تمیزترین شهر کشور و شهر بدون معتاد متجاهر و بدون گدا حفظ شود به طوری‌ که حتی در توسعه‌یافته ترین شهرهای جهان هم این موضوع محقق نشده است.

شهین باهر، افزود: تبریز در سازمان یونسکو به عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات معرفی شده است و تلاش می شود در این راستا هر روز قدم‌هایی رو به جلو برداشته شود.

                    تحقق ۹۰ درصدی بودجه و تغییر کاربری‌های دیگر به فضای سبز از افتخارات مدیریت شهری تبریز است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای تبریز نیز در این مراسم گفت: تحقق ۹۰ درصدی بودجه شهرداری و تغییر کاربری های دیگر به فضای سبز از افتخارات این دوره از مدیریت شهری است.

محمدباقر بهشتی، افزود: در این دوره از مدیریت شهری نه تنها فضای سبز به کاربری های دیگر تبدیل نشده بلکه کاربری های دیگر هم در این وضعیت اقتصادی به فضای سبز تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری، بیش از ۶ هزار میلیاردتومان است، اظهار داشت: بخشی از این مخارج از درآمدهای پایدار حاصل می شود که موضوع قابل توجهی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای تبریز گفت: در این دوره از مدیریت شهری با همکاری و تعامل خوب شهرداری، شورای شهر و نخبگان جامعه و حمایت دستگاه های دولتی مانند استانداری، کارنامه قابل قبولی به مردم ارایه شد و با گذشت زمان، کارکرد و خدمات شورای پنجم به شهروندان روشن تر خواهد شد.

بهشتی، با بیان اینکه امید است شورای ششم راه شورای پنجم را با سرعت بیشتری ادامه دهد، ادامه داد: با توجه به محدودیت های فراوان اقتصادی که در چهار سال اخیر وجود داشت هیچ ماهی نبوده که شهرداری تبریز در پرداخت حقوق کارکنان با مشکل مواجه شود.

                                                    منطقه پنج شهرداری تبریز چهار گام دیگر به باغ‌شهر نزدیک‌تر شد

شهردار منطقه پنج تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه این منطقه شهرداری چهار گام دیگر به باغ شهر نزدیک تر شد، گفت: این گام ها شامل افتتاح پارک «هاشم آقا چاووشی» به مساحت ۵.۵ هکتار و توسعه چهار هکتاری وسعت آن در آـینده است.

میرعلی اصغر نساج، افزود: بهره برداری از پارک شهدای محیط بان در کوی شهید بهشتی به مساحت ۲.۵ هکتار و با برخورداری از امکاناتی مانند وسایل بازی کودکان و ورزش، طرح مخزن آب با حذف تانکر به عنوان وسیله آبیاری برای صرفه جویی در مصرف آب و ایجاد طراوت در پارک، پارک کودک مرزداران برای  کودکان زیر ۱۰ سال و انجام بازی های بومی محلی از دیگر گام ها برداشته شده برای تحقق باغ شهر در این منطقه است.

وی یادآوری کرد: نمادها و نیمکت هایی که در پارک کودک تعبیه شده، مختص کودکان است و مسجدی نیز با معماری مرغوب ایرانی – اسلامی در آن احداث شده است.

در این مراسم چند طرح شهرداری منطقه پنج تبریز با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال در شهرک مرزداران به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز