خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

رشد 3 برابری واحدهای فناوری در استان اردبیل / پردیس پارک علم و فناوری با محوریت کشاورزی تاسیس می‌شود / اردبیل قطب ساخت دستگاه‌های تولید ماسک در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۴۸۷

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از رشد 3 برابری واحدهای فناور خبر داد و گفت: تا سال 97 تعداد 133 واحد فناور در استان داشتیم اما در حال حاضر 550 واحد فناور در استان فعالیت می کنند.

حبیب ابراهیم پور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: پارک علم و فناوری در استان اردبیل از سال 94 شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر مرحله 5 سال تاسیس را پشت سر می گذارد که برای ارتقای سطح باید زیرساخت ها به صورت کامل مهیا شود.

وی با بیان اینکه پارک ها به سه سطح تقسیم می شوند، افزود: سطح 3 شامل پارک هایی است که تاسیس آن زیر 5 سال باشد و پس از طی این مرحله وارد سطح دو و سپس سطح 3 (توسعه یافته) می شوند؛ در این راستا تدوین آئین نامه 7 گانه پارک علم و فناوری در استان انجام شده که برای ارتقاء سطح منتظر تصمیم وزارت علوم هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: خردادماه سال گذشته مجوز تعداد 9 مرکز نوآوری را اخذ کردیم که در حال حاضر استان اردبیل دارای 12 مرکز نوآوری می باشد.

ابراهیم پور ادامه داد: مراکز نوآوری گیاهان دارویی، انیمیشن، عسل، سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز نوآوری نمین و خلخال راه اندازی شده و مرکز کشت و صنعت پارس و مرکز نوآوری نساجی و پوشاک در مرحله اجرا می باشد و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از اخذ مجوز برای راه اندازی صندوق پژوهش فناوری در سال 98 خبر داد و گفت: این صندوق با هدف پوشش فناوری های پارک علم و فناوری ایجاد شده و ارائه تسهیلات و ضمانت نامه های بانکی را بر عهده دارد؛ 12 میلیارد تومان اعتبار از طریق این صندوق جذب شرکت های دانش بنیان شده که باعث شد اردبیل در جذب اعتبار از صندوق نوآوری و شکوفایی در رتبه دوم قرار گیرد.

رشد 3 برابری واحدهای فناور در استان اردبیل

ابراهیم پور از توسعه چشمگیر فناوری در استان خبر داد و گفت: در حوزه توسعه فناوری در استان نسبت سال 97 تا کنون واحدهای فناور رشد 3 برابری داشته اند به طوریکه تا سال 97 تعداد 133 واحد فناور در استان داشتیم اما در حال حاضر 550 واحد فناور در استان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: از این تعداد، 100 مورد شرکت های پارکی و موسسات، 150 مورد شرکت رشد و مابقی شرکت های پیش رشد و در حال رشد و 48 مورد شرکت دانش بنیان و شرکت خلاق را شامل می شود.

پردیس پارک علم و فناوری با محوریت کشاورزی تاسیس می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از ایجاد پردیس پارک علم و فناوری با محوریت کشاورزی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: مرکز نوآوری IT نیز بزودی در استان راه اندازی خواهد شد که در این خصوص تفاهم نامه ای برای افزایش همکاری ها با اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان منعقد شده است.

 اردبیل قطب ساخت دستگاه‌های تولید ماسک در کشور

ابراهیم پور اردبیل را قطب ساخت دستگاه تولید ماسک در کشور قلمداد کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان در بحث مقابله با کرونا عملکرد مناسبی داشته و تولیدات واحدهای فناور باعث شد تا در این زمینه جزو 7 پارک منتخب در کشور باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: با حمایت 650 میلیون تومانی خیرین توانستیم  انواع ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در اختیار موسسات خیریه جهت توزیع در بین اقشار کم برخوردار جامعه قرار دهیم.

وی در خصوص میزان ثبت اختراع در  پارک علم و فناوری استان نیز بیان کرد: در زمان تاسیس پارک تا کنون تعداد 230 ثبت اختراع داشته ایم که از این تعداد 50 درصد اختراعات (حدود 103 اختراع) در سال 99 به ثبت رسیده است.

ورودی پارک علم و فناوری مختص مخترعان دانشگاهی نیست

ابراهیم پور در خصوص حمایت از عموم افراد خلاق و نوآور در استان نیز گفت: ورودی پارک علم و فناوری مختص مخترعان دانشگاهی نیست و بخشی از مخترعان و نوآوران ما افرادی بوده اند که تحصیلات عالیه هم نداشتند اما به صورت تجربی طرح ها و ایده های خود را با حمایت پارک به ثبت رسانده و در بحث اشتغالزایی گام های ارزنده ای برداشته اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان در خصوص حمایت های پارک از طرح های نو و ثبت اختراعات بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی رایگان، کمک به اخذ مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه، ارائه خدمات آزمایشگاهی، حمایت برای حضور در نمایشگاه ها، در اختیار گذاشتن فضای اداری برای انجام فعالیت ها، ارائه تسهیلات تجاری و پرداخت وام برای نمونه سازی جهت رسیدن به مرحله تولید انبوه از جمله حمایت هایی است که از سوی پارک علم و فناوری استان انجام می شود.

ابراهیم پور همچنین از ساخت داروی محافظ و پایدارکننده واکسن آشامیدنی طیور توسط یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان اردبیل خبر داد و گفت: محافظ و پایدارکننده واکسن‌های آشامیدنی طیور ساخته شده توسط این شرکت، جزو نسل جدید استایبلیزرهای واکسن‌های آشامیدنی طیور است که علاوه بر دارا بودن تمام ویژگی‌ها و مزیت‌های سه نمونه مشابه کشورهای خارجی از جمله آمریکا، آلمان و فرانسه دارای حداقل سه برابر سرعت اثر بیشتر در پایدار کردن شرایط آب برای واکسیناسیون‌های آشامیدنی طیور است که این خود باعث کاهش سه برابری خطای انسانی در واکسیناسیون است.

وی افزود:  با تولید انبوه این محصول سالانه از واردات بیش از ۴۰ تن از این محصول به کشور جلوگیری می‌شود و در این حوزه موفق به تولید بومی با قابلیت صادرات منطقه‌ای می‌شویم.  این شرکت توانست کل نیاز بازار به این دارو را در سال ۹۹ تامین کند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز