خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

هزار و 420 نفر از هنرمندان و خبرنگاران در صندوق اعتباری قزوین هنر عضویت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۴۰۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: حدود هزار و 420 نفر از هنرمندان و خبرنگاران قزوینی در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند و از مزایای بیمه و تسهیلات این صندوق بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدحسین اسماعیلی در نشست مشترک با استاندار و مدیرعامل موسسه توسعه فرهنگ و هنر که صبح امروز برگزار شد، گفت: حدود هزار و 420 نفر از هنرمندان و خبرنگاران قزوینی در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند و از مزایای بیمه و تسهیلات این صندوق بهره‌مند هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: از اعضای صندوق اعتباری هنر در استان قزوین تعداد ۸۴۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و از خدمات آن بهره‌ می‌برند که سهم مربوط به کارفرما از سوی صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۵۶۴ نفر از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند که از این تعداد ۳۱۵ نفر بیمه شده اصلی و ۲۴۹ نفر تحت تکفل آن‌ها هستند.

این مسئول تاکید کرد: برای یک‌هزار و  129 نفر از اعضای صندوق هنر در استان قزوین که مدارک و ثبت نامشان تکمیل شده درخواست هنرکارت شده که تا کنون بیش از هزار هنر کارت صادر و به آن‌ها تحویل شده است.

وی تصریح کرد: ۱۱ نفر از پیشکسوتان هنری استان نیز از طرح تکریم و مستمری صندوق اعتباری هنر استفاده می‌کنند، همچنین در یک سال گذشته به ۱۲ نفر از اعضای صندوق هنر وام ضروری پرداخت شده است؛ این در حالی است که در سال گذشته طی دو مرحله مبلغ ۳۰ میلیون ریال کمک مالی بلاعوض به حساب هنرکارت اعضا واریز شد.

اسماعیلی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در طول دو سال گذشته، تعداد اعضای صندوق اعتباری هنر در استان قزوین تقریبا دو برابر شده است، همچنین در سال ۹۹ نیز تعداد ۱۲۵ نفر از هنرمندان قزوین برای بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی به صندوق هنر معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز