خبرگزاری کار ایران

به دلیل ورود فاضلاب؛

محصولات کشاورزی فخب و سیاه اسطلخ رشت آلوده اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۲۲۹

نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به آلودگی محصولات کشاورزی مناطق فخب و سیاه اسطلخ به دلیل ورود فاضلاب، گفت: برای رفع این مشکل باید اقدام اساسی انجام شود.

به گزارش ایلنا از رشت،حمدرضا احمدی سنگری در نشست هم اندیشی به منظور بررسی مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان رشت، اظهار کرد: بسیاری از نانوایی‌ها در تأمین آرد خود دچار مشکل هستند و علاوه بر این کاهش تعداد نیروهای کار در نانوایی‌ها باعث شده است که برخی نانوایی‌ها در سطح شهرستان تعطیل شوند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه کشاورزان نقش مهمی در چرخش چرخ اقتصادی کشور دارند که مورد بی مهری‌های زیادی نیز قرار می‌گیرند، افزود: قیمت فعلی برنج در بازار کفاف زندگی کشاورزان را نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: مجلس درصدد آن است که اقدامات جدی برای جلوگیری از واردات برنج خارجی انجام شود و مسئولان استانی نیز باید نسبت به این مهم توجه کنند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس گفت: در سال‌های گذشته برخی از کشاورزان با وجود بیمه کردن اراضی و محصولاتشان، اما هزینه کافی در زمان خسارت را دریافت نکردند که این موضوع موجب بی اعتمادی و بی رغبتی آنها نسبت به بیمه کردن محصولات خود شده است.

احمدی با بیان اینکه استان گیلان در بحث کاشت دوم ضعیف است، عنوان کرد: برخی شهرستان‌های گیلان ظرفیت خوبی برای کشت دوم دارد و درآمد خوبی نصیب کشاورزان می‌کند لذا باید نسبت به آموزش کشاورزان اقدام شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه زمین‌های کشاورزی به جهت ساخت و سازهای غیرمجاز نابود شده است، تصریح کرد: متأسفانه به کشاورزان اجازه ساخت و ساز در زمین‌هایشان داده نمی‌شود که همین موضوع باعث شده آنها به ناچار به فروش اراضی خود روی آورند.

وی به عدم حمایت کافی از کشاورزان اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه خرید تضمینی برای محصول برنج وجود ندارد و این موضوع مهم باید توسط مسئولان استانی بیشتر پیگیری شود تا همانند محصول گندم اقدامات حمایتی برای شالیکاران نیز انجام شود.

احمدی با اشاره به اینکه فاضلاب سراوان و فاضلاب شهری و خانگی و صنعتی وارد فخب و سیاه اسطلخ می‌شود، گفت: مردم خود این مناطق با توجه به این شرایط از محصولات تولید شده در این منطقه استفاده نمی‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز