خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

60 درصد تست‌های کرونا در قزوین مثبت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۱۵۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در حال حاضر با سیر صعودی کرونا 60 درصد تست‌های کرونا در استان مثبت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان که پیش از ظهر امروز در استانداری برگزار شد، گفت: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته و در روز بیش از 100 نفر به بیماران بستری در استان افزوده می‌شود؛ با وجود این شرایط متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌ها به 48 درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: پیک پنجم کرونا در استان قزوین باعث سیر صعودی روند ابتلا و بستری شده و در هر بیمارستان به طور میانگین 6 بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند؛ البته هنوز کمبود تخت و تجهیزات نداریم.

وی عنوان کرد: مرگ و میرهای ناشی از کرونا جوانان و افراد فاقد بیماری زمینه‌ای نیز در حال رخ دادن است و طی شبانه روز گذشته نیز سه بیمار بر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و در مجموع تاکنون یک‌هزار و ۸۵۸ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان قزوین 286 بیمار مبتلا به کرونا و در شهرستان آوج 6 بیمار بستری هستند که به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد بستری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 60 درصد تست‌های کرونا در استان مثبت است و 50 درصد خدمات بیمارستان‌ها نیز به صورت سرپایی ارائه می‌شود.

نامدار گفت: با توجه به سیر صعودی کرونا در تمام بیمارستان‌های استان هیچ جراحی غیرضروری انجام نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره واکسیناسیون عنوان کرد: در حال حاضر سه مرکز تجمیعی واکسن در شهر قزوین در حال فعالیت هستند و 85 درصد افراد بالای 70 سال و 53 درصد افراد 60 تا 65 سال واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و امروز نیز برای 7 هزار نفر پیامک ارسال شده است.

نامدار گفت: پس از انجام واکسیناسیون گروه سنی 65 سال به بالا واکسیناسیون برخی مشاغل آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز