خبرگزاری کار ایران

هوای 3 شهر استان مرکزی در شرایط ناسالم قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۱۰۴

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوا در 3 شهر صنعتی اراک، ساوه و شازند از توابع استان مرکزی امروز شنبه از استانداردهای زیست محیطی فراتر رفته و وضعیت این مناطق آلاینده و ناسالم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در شبانه روز اخیر منتهی به ساعت 10 صبح امروز شنبه به 95 رسید که بیانگر کیفیت هوای سالم بود.

وی ادامه داد: اما بنابر اطلاعات دریافتی موجود، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای این شهر در ساعت 11 صبح امروز به 108 رسید که مطابق جدول استانداردهای زیست محیطی وضعیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: همچنین شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شازند نیز در ساعت 11 صبح امروز شنبه به 121 و شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ساوه نیز به 118 رسیده که شاخص کیفیت در هر 2 شهر نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

محرابیان تصریح کرد: به دلیل افزایش سرعت بادهای شرق سو در بیابان‌های مرکزی کشور از عصر امروز شنبه حداقل تا روز دوشنبه، وقوع متناوب گردوخاک در این مناطق و انتقال به استان مرکزی پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: در چنین شرایطی انتظار می رود گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان از روزهای ناسالم از تردد در فضای باز خودداری کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز