خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۰۹۰

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با جان باختن ۱۰ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۵۹۳ نفر رسید.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه نوروزیان اظهار کرد: جان باختگان ۷ آقا و ۳ خانم در بازه سنی ۲۷ تا ۷۹ سال از بندرعباس، میناب، رودان، قشم و سیریک بودند.

وی افزود: ۲۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۹۶۶ نفر در بیمارستان های استان تحت مراقبتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: از مجموع بستری ها، ۱۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۲ نفر از آنها وخیم است.

به گفته وی، در یک هفته گذشته ۱۷ درصد در موارد غربالگری افزایش داشته‌ایم که افزایش ۲۸ درصدی موارد مثبت قطعی کرونا را به همراه داشته است.

نوروزیان افزود: افزایش موارد مثبت کرونا نشان دهنده گسترش زیاد ویروس جهش یافته دلتا در استان است، در این مدت موارد فوت و بستری کرونا نیز ۷ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: متاسفانه موارد مثبت شناسایی شده در تمام شهرستان‌ها در حال افزایش است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه واکسیناسیون عمومی کرونا با روند خوبی در استان در حال انجام است خاطرنشان کرد: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است و این واکسیناسیون کنونی قطعا برای پیشگیری از ایجاد پیک‌های بعدی کرونا بسیار موثر است و برای درمان پیکی که در آن هستیم نیست.

وی عنوان کرد: قطعاً مهمترین راه کنترل کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استقبال مردم از واکسیناسیون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز