خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل خبر داد؛

افزایش مراودات اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۰۸۱

استاندار اردبیل گفت: به رغم شیوع ویروس کرونا و وضعیت حاکم در جامعه ، مراودات اقتصادی ایران با جمهوری آذربایجان افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو در گفت و گو با شبکه بین‌المللی سحر عنوان کرد: میزان صادرات بین ایران و جمهوری آذربایجان از گمرک بیله سوار در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش قابل توجهی داشته که از ۱۲۰ میلیون دلار به ۲۷۰ میلیون دلار رسیده و در سال جاری نیز نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، رشد خوبی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه به لحاظ شیوع ویروس کرونا مراودات چمدانی و رفت و آمد مسافر کاهش یافته، افزود: به دلیل تعطیلی مرز و تردد مسافران چمدانی تردد چندانی نداشتند و برای این منظور هم جمهوری آذربایجان و هم جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ویروس کرونا عملکرد خوبی داشته اند.

استاندار اردبیل ادامه داد: در یک ماه آینده سنین بالای ۶۰ سال واکیسنه کامل خواهند شد و تا اواخر مرداد ماه تولید انبوه واکسن نیز در کشور انجام می شود که با اتمام واکسیناسیون بین تمام سنین در جامعه مرزها باز پی شوند و مراودات اقتصاد چمدانی نیز از سر گرفته می شود.

بهنام جو با بیان اینکه تمام اقدامات بار انداز ریلی در شمال استان از سوی دولت جمهوری اسلامی انجام شده، افزود: مقدمات احداث این ریل که نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی و واردات و صادرات کشور دارد در ایران انجام شده و همه کارهای اداری و قانونی در کشور آذربایجان نیز در موضوع راه آهن صورت گرفته که تنها موافقت نهایی دولت آذربایجان مانده که به زودی اعلام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز