خبرگزاری کار ایران

مریم رودباری، زنی که با مرگش زندگی بخشید

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۰۷۶

رئیس واحد اهدای عضو استان از انجام یک اهدای عضو در بندرعباس خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمود حسین پور گفت: با ایثار و از خودگذشتگی خانواده مریم رودباری، کبد این جان آفرین ۵۸ ساله بندرعباسی جهت پیوند به یک بیمار نیازمند به عضو پیوندی، اهدا شد.

وی در ادامه افزود : این جان آفرین در تاریخ ۲۷ تیر با تشخیص  کاهش سطح هوشیاری و علائم سکته مغزی، توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید محمدی منتقل شد به رغم بستری شدن بیمار در بخش ICU و دریافت مراقبت های ویژه، به دلیل پیشرفت آسیب های مغزی، سه روز بعد، در تاریخ ۳۰ تیر، مرگ مغزی می شود. بعد از تایید مرگ مغزی وی، توسط متخصص داخلی مغز و اعصاب،  متخصص جراح مغز و اعصاب متخصص بیهوشی و در نهایت متخصص پزشکی قانونی، مشاوره لازم در خصوص اهدا عضو، توسط کارشناسان واحد اهدا عضو به خانواده ارائه شد.

رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان تصریح کرد: بعد از رضایت خانواده مبنی بر اهدای عضو، کبد این جان آفرین را طی عمل هاروست برداشت و جهت پیوند به بیمارستان ابن سینای شیراز منتقل کردند.

وی ضمن تقدیر از خانواده ایثارگر و فداکار رودباری گفت: PMP یا به عبارتی شاخص تعداد اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۶ درصد رشد داشته  و در حال حاضر استان هرمزگان رتبه دوم اهدا عضو را در بین استان های با جمعیت بین یک و نیم تا دو میلیون نفر را دارد  و همه اینها نشان از نوعدوستی، خیرخواهی و ایثار مردم شریف این استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز