خبرگزاری کار ایران

معاون آبفای استان:

میزان مصرف آب در قزوین خطر فرونشست را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۰۴۸

معاون بهره برداری و توسعه منابع آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: مصرف آب در استان به نحوی است که اگر به همین روال ادامه پیدا کند تبدیل شدن دشت قزوین به کویر و فرونشست زمین را طی 10سال آینده به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عین اله رمضانی با اشاره به وضعیت آب‌های زیرزمینی استان گفت: بهره‌برداری بیش از اندازه از آب‌های زیرزمینی فرونشست زمین را به دنبال دارد که باعث عواقب جبران ناپذیری می‌شود که حتی از زلزله نیز بیشتر است.

معاون بهره برداری و توسعه منابع آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ادامه داد: فرونشت زمین سیل و از بین رفتن خام را نیز در پی دارد؛ باتوجه به روند فعلی مصرف آب در استان در 10 سال آینده دشت آبرفتی قزوین به کویل تبدیل می‌شود.

وی با بیان عواقب فروئنشست زمین گفت: مهاجرت، خالی شدن روستاها و شهرهای کوچک از سکنه و از بین رفتن کسب و کارها از دیگر نتایج فرونشست زمین است.

این مسئول مدیریت مصرف آب را از راهکارهای مقابله با فرونشست زمین دانست و عنوان کرد: سرانه مصرف آب در شهرهای استان قزوین 220 لیتر و در مناطق روستایی 180 لیتر در روز است که میزان زیادی به شمار می‌آید؛ از این رو مدریت مرصف آب و اصلاح الگوی مصرف ضرورت دارد.

وی ابراز کرد: درحال حاضر میزان هزینه آب بالا نیست و لازم است دیدگاه ما نسبت به ارزان قیمت بودن آن تغییر کند؛ چرا که در واقع کالایی ارزشمند و کمیاب است که باید برای آیندگان نیز حفظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز