خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پرشکی تبریز:

واکسیناسیون بیش از ۵۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی/واکسن از ابتلای شدید به کرونا جلوگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۰۱۹

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که واکسیناسیون مقابل کرونا در آذربایجان شرقی با سرعت در حال انجام است، گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تاکنون واکسینه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عباسعلی درستی در جمع خبرنگاران ، با بیان این‌که روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی واکسینه می‌شوند، افزود: در روزهای آتی با افزایش تعداد دُزهای دریافت واکسن، این رقم قابل افزایش بوده و ما متعهد شده‌ایم تا هر روز حداقل یک درصد از جمعیت استان را واکسینه کنیم. 

وی درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان شرقی نیز گفت: متاسفانه این بیماری در استان با سرعت بالایی همانند نقاط دیگر کشور در حال گسترش است. 

وی ادامه داد: رنگ کرونایی چهار شهرستان میانه، سراب، عجب شیر و آذرشهر در هفته جاری به قرمز تغییر یافته و تعداد بستری‌های استان نیز با افزایش قابل توجهی طی روزهای اخیر از مرز ۸۰۰ نفر گذشته است.

درستی یادآوری کرد: تعداد فوتی‌ها هنوز روند افزایشی را نشان نمی‌دهد، اما معمولا این افزایش با فاصله دو هفته‌ای از وضعیت افزایش بستری‌ها روی خواهد داد. 

وی تشریح کرد:  از تمامی هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم تا این بیماری را جدی بگیرند زیرا هرچند که تاکنون نوع تایید شده‌ای از کرونای دلتا در استان گزارش نشده اما به جهت افزایش مسافرت‌ها در روزهای اخیر،  احتمال وجود آن بسیار بالا است. 

                                                                       واکسن‌ها از ابتلا به کرونا شدید، جلوگیری می‌کنند

در همین حال رئیس گروه بیماری‌های واگیردار بهداشت آذربایجان شرقی نیز گفت: تمامی واکسن‌های تایید شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، از ابتلا به شکل شدید بیماری و بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از دلتا کرونا محافظت می‌کنند.

سیمین خیاط زاده با اشاره به سرعت بالای انتقال کرونای دلتا، اظهار کرد: واریانت دلتا نسبت به کرونای معمولی، قدرت انتقال پذیری بالایی دارد و قادر به مقاومت در برابر آنتی بادی‌های خون بدن انسان است؛ به عبارتی برای غلبه به این نوع کرونا در مقایسه با نوع  آلفا، به سطح بالاتری از آنتی بادی‌ها نیاز داریم.

وی با تاکید بر این‌که برای حفاظت در برابر کرونای دلتا، باید واکسیناسیون به طور کامل انجام و واکسن‌های دو نوبته دریافت شود، گفت: مطالعات نشان می‌دهد، در حال حاضر در کشورهایی که در آنها نوع دلتا شیوع پیدا کرده است، واکسیناسیون مردم، باعث کم‌تر بستری شدن، شده است.

وی با بیان این‌که افراد در صورت دسترسی به واکسن‌ تایید شده از سوی سازمان جهانی، حتما واکسینه شوند، گفت: افراد با واکسینه شدن می‌توانند در برابر نوع دلتا و سایر گونه‌های کووید ۱۹ محافظت شوند؛ نکته‌ مهمی که در واکسیناسیون مطرح بوده، جلوگیری از بروز نوع بیماری شدید در صورت مبتلا شدن به کرونا است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حتی اگر واکسیناسیون نیز انجام شود، احتمال درگیری افراد به عفونت وجود دارد، اما در این صورت علائم بسیار خفیف بوده و یا اصلا علائمی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با واکسینه شدن هنوز هم امکان این وجود دارد که افراد دچار عفونت شوند، اما احتمال آلوده شدن و انتقال بیماری به دیگران کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر این‌که باید زنجیره‌ی  انتقال بیماری از طریق واکسیناسیون در جهان شکسته شود، گفت: افراد به محض رسیدن نوبت دریافت واکسن خود، آن را دریافت کرده و تمامی نکات احتیاطی را انجام دهند تا ضمن محافظت از خود، از اطرافیان نیز محافظت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز