خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

فرار از سیستم ایمنی شاخصه مهم کرونای هندی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۵۴۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: شاخصه‌های مهم ویروس کرونای جهش یافته موسوم به کرونای هندی شامل سرعت ابتلای بیشتر، مقاومت بالاتر، فرار از سیستم ایمنی و ابتلای بیشتر جوانان، است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: کرونای هندی 2–SARS–CoV حاوی 11 جهش است که همزمانی 2 جهش ژنتیکی از بین آنها مخصوص این واریانت است و سبب تغییر پروتئین S ساختار ژنومی ویروس شده و این موضوع موجب می شود تا ویروس به احتمال فراوان بتواند سیستم ایمنی بدن را دور بزند.

وی ادامه داد: جهش نخست به نام (L452R) پیش از این در سویه کالیفرنیایی دیده شده و عامل افزایش سرعت انتقال بیماری است و جهش دوم به نام (E484Q) مشابه جهش (E484K) در سویه آفریقای جنوبی و برزیل است. در این فرایند جهشی که مشابه سویه آفریقای جنوبی و برزیل است نقش مهم‌تری در رفتار ضد ایمنی ویروس دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: سویه هندی ویروس کرونا شامل 2 موتاسیون همزمان است که موتاسیون نخست سبب سرعت انتشار ویروس شده و موتاسیون دوم سبب مقاومت بیشتر و فرار از سیستم ایمنی بدن شده است. این سویه کرونا نیز سرعت انتقال بیشتری از سویه انگلیسی دارد و همچنین خطر و عوارض بیشتری به دنبال خواهد داشت.

جمالیان تصریح کرد: علایمی که در سویه هندی شایع‌تر هستند علایم گوارشی، تهوع و استفراغ، تب بالا، راش (ضایعه) پوستی، قرمزی چشم و خستگی مفرط هستند. همچنین اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، نشان می‌دهد که این بیماری علاوه بر سرعت انتقال بالاتر به احتمال زیاد قدرت کشندگی بیشتری نیز دارد.

وی بیان داشت: تجربه کوتاه این سویه نشان می‌دهد که جوانان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند و مرگ و میر در آنان نیز احتمالا افزایش خواهد یافت. سویه‌های پیشین بیشتر افراد بالای 65 سال را درگیر می‌کرد و سبب بستری آنها می‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان تأکید کرد: از مردم خواستاریم همچنان پروتکل های بهداشتی را با جدیت روزهای نخست شیوع این بیماری رعایت کنند و از تداوم این شرایط خسته نشوند. هر چند که تحمل چنین شرایطی سخت است، اما در حال حاضر چاره ای جز این نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز