خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

خشکسالی به محصولات باغی و زاراعی قزوین 430 میلیارد ریال خسارت وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۴۸۹

مدیر خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته خشکسالی در استان قزوین به بخش کشاورزی 430 میلیارد ریال خسارت وارد کرده که شامل 180 میلیارد در بخش زراعی و 250 میلیارد نیز در بخش محصولات باغی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد تهرانی با اشاره به خسارات خشکسالی به بخش کشاورزی گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته خشکسالی در استان قزوین به بخش کشاورزی 430 میلیارد ریال خسارت وارد کرده که شامل 180 میلیارد در بخش زراعی و 250 میلیارد نیز در بخش محصولات باغی است.

مدیر خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان ادامه داد: بخش گندم دیم نسبت به محصولات آبی خسارت بیشتری را متحمل شده که حدود 80 تا 90 درصد است و میزان خسارت در برخی محصولات باغی از جمله بادام، زردآلو، شلیل و هلو 100 درصد بوده است.

وی عنوان کرد: بخش اصلی خسارات گندمکاران در بخش دیم تا یک ماه اینده به حسابشان وارد می‌شود و درحال حاضر صرفا مقدار کمی از خسارات به آن‌ها پرداخت شده است.

میزان خسارت گردو و انگور نیز پس از برداشت محصول و خسارات زیتون نیز تا پایان تابستان تعیین می‌شود.

این مسئول افزود: خسارات محصولات وابسته به کانال آبیاری نیز محاسبه شده و پس از اخذ مجوزهای لازم اقدامات آن تا پایان مرداد ماه انجام خواهد شد.

مدیر خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان  قزوین گفت: خسارت‌های واد شده به کشاورزان و باغداران پیش از آغاز فصل جدید کشت پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز