خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیات رئیسه کانون کارگران بازنشسته مطرح شد؛

تغییر دولت‌ها در سطوح مختلف موضوع شایسته‌سالاری رعایت نشده/قدم های برداشته شده برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۴۷۵

جلسه هیأت رئیسه کانون کارگران بازنشسته آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی خانه کارگر تبریز، جلسه هیئت رئیسه و بازرسان کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان‌شرقی با حضور رئیس، نائب رئیس و سایر اعضای هیئت رئیسه کانون پیرامون مسائل و مشکلات و مطالبات قانونی بازنشستگان در محل مرکزی کانون برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی رویکرد کانون استان بر چگونگی احقاق حقوق حقه بازنشستگان تامین اجتماعی و ارائه  نظراتی از سوی اعضای هیئت رئیسه کانون، کریم صادقزاده نیز به بیان مشکلات موجود و حجم  مطالبات قانونی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی چهار دهه پس از انقلاب سازمان تامین اجتماعی در ایران به سایر نهادهای دولتی و شبه دولتی با تغییر دولت‌ها دچار عارضه‌های سیاسی شده و سبب تغییرات گسترده مدیریتی در سطوح مختلف موضوع شایسته‌سالاری در آن رعایت نشده و بعضاً از خوی و خصلت سیاسی تبعیت کرد و همین سبب شده که زیان های اجتماعی و اقتصادی به سازمان تحمیل و ذینفعان آن که همانا بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این سازمان هستند از آن آسیب ببیند.

وی افزود: چالش های سازمان در آینده خود را به شکل یک فرآیند مزمن نشان می‌دهد و اگر دچار عارضه جدی شود حل آن بعضیا از عهده دولت ها هم خارج است. لذا یادآوری می نمایم ساختار سه‌جانبه گرایی در این سازمان می‌تواند این نهاد مهم را از طوفان های سیاسی مصون داشته و ثبات، کارایی و استقلال آن را تضمین نماید.

وی دریاره توجه جدی قوای سه گانه بر خواستها و مطالبات قانونی بازنشستگان تاکید کرد و گفت: اگرچه در ماه های گذشته گام های نسبتا خوبی در خصوص حقوق حقه بازنشستگان که سالها تبدیل به رویایی دیرین برای بازنشستگان شده بود، از سوی دولت و سازمان برداشته شده است اما کافی نیست و ما بازنشستگان در تکمیل این فرایند مهم خواهانیم در که این موضوع بیش از پیش مورد توجه مجلس، دولت و قوه قضائیه قرار گیرد.

نائب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان با تشریح مطالبات بازنشستگان افزود: ما به اتفاق اعلام می کنیم اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همانگونه که برای بازنشستگان صندوق کشوری و لشکری انجام می گردد برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی نیز صورت پذیرد و از سازمان برنامه و بودجه می خواهیم پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان را برای متناسب سازی اجرایی کند .

وی ادامه داد:دولت می بایست در لایحه استمرار متناسب‌سازی ملزم به پرداخت بدهی خود در یک بازه زمانی ۵ ساله به سازمان تأمین اجتماعی شود و کلیه طلب سازمان را ظرف ۵ سال پرداخت یا تهاتر نماید و در ادامه مجلس نیز می بایست دولت را مکلف و موظف کند تا سهم سازمان را در بودجه جاری کشور دیده و پرداخت نماید نهایتاً اینکه سازمان تامین اجتماعی طبق وعده‌ای که داده است حداکثر تا ۱۰ مرداد نسبت به پرداخت مابه التفاوت متناسب سازی فروردین ۱۴۰۰ اقدام کند.

در ادامه این جلسه مسگری ریاست کانون استان نیز بر اجرای صحیح مواد ۹۶ قانون تامین اجتماعی و ۴۱ قانون کار تاکید کرد و گفت: ما بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار رفع تبعیض در پرداختی ها  با بازنشستگان کشوری و لشگری هستیم و بر این اصل انتظار داریم تمامی نمایندگان با حضور خود در جلسات عمومی و خصوصی کارگران بازنشسته، گوش شنوای این جامعه فرهیخته بوده و در این راستا اقدامات مطلوبی را انجام دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز