خبرگزاری کار ایران

آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل مهار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۴۵۵

سرپرست فرمانداری پاوه از مهار آتش در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل ، در شهرستان پاوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، جلیل بالایی با اشاره به اینکه این آتش سوزی  از نقطه صفر مرزی واقع در خاک عراق آغاز شد گفت: در همان لحظات اولیه مسیر آتش به طور کامل رصد شد.

وی با اشاره به اینکه نقاطی از منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل ساعت ۱۳  روز گذشته در شهرستان پاوه درگیر این آتش شد خاطر نشان کرد: به دلیل خشکسالی و پوشش گیاهی اندک این آتش سوزی بیشتر در مراتع رخ داد و پوشش جنگلی آسیب چندانی ندید.

بالایی با اشاره به اینکه نیرو‌های ستادی، نظامی و مردمی با ایجاد آتش بر به طول حدود ۴ کیلومتر توانستند ساعت یک بامداد امروز (پنجشنبه ) آتش را مهار کنند افزود: نیرو‌هایی به عنوان قرق بان به منظور رصد احتمالی برافروخته شدن آتش و مهار آن در منطقه مستقر هستند.

وی با اشاره به همکاری گردان قدر از تیپ انصار الرسول (ص) و مرزبانی گفت: نیرو‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه مسیری به طول ۵ کیلومتر را برای دسترسی خودرو‌های آتش نشان و سایر نیرو‌های مهار کننده‌ آتش فراهم کردند.

بالایی در پایان از همکاری نیروهای مردمی،  محیط زیست، هلال احمر، منابع طبیعی و نیرو‌های آتش نشانی، شهرداری‌های پاوه، باینگان و بانه وره قدردانی کرد.

منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل با وسعت بیش از ۲۵ هزار هکتار در ۱۳ کیلومتری جنوب غربی شهرستان پاوه قرار دارد و دارای گونه‌های مهم و متنوع گیاهی و جانوری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز